Er alle klare til babyen kommer?

M.C.F

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Sommerfuglene 2017
Jeg er overhode i klar til at babyen skal komme. Er så mye jeg ikke har fått gjort enda. Har ikke fått opp sengen, ikke fått madrass til den, har ikke fått vasket klærne til babyen, har ikke oversikt om jeg har alle klærne jeg trenger, stellebordet er ikke 100% ferdig enda, har ikke handlet inn bleier og såper, har ikke pakkebt noe fødeveske, har ikke fått avtalt hvor di andre barna skal være når fødseln starter og det er sikkert mer jeg ikke har gjort.. Er jo bare 29 dager igjen til termin, men kjenner ingen plass at jeg stresser eller har behov for denne redebyggingen. Føler meg jo som den værste moren ever her jeg sitter.. Var jo så tili ute med alt med di andre to barna.. Er det bare jeg som er treg eller er det flere?

Jeg har gjort en del, men har ikke pakket fødebag eller slikt enda heller :) stresser ikke så mye med det enda, men nå er jeg bare 34+4 da :) Men tror jeg har det meste av utstyr, mangler bare å gjøre klar vogna, men det er jo ikke noe hast :)

Du er ikke aleine. Men fikk faktisk noe for meg i går, så fikk vaska dyner, sengekant og babygym da. Så har jo fått gjort noe :) Tenkte å være litt produktiv i dag å, men ble til at jeg heller sov en lang dupp etter at storebror ble kjørt i barnehagen.

Er også treg :p Men har heldigvis det meste på plass siden lillebror her i huset kun er 19 mnd :) Har ikke det fnugg av redebygging syndrom i kroppen, haha!!

Her er heldigvis det
Meste klart :p mangler å få vaska noen klær (men vaska mange) og mangler å vaske voksi pose og pakke fødebaggen :p fødebaggen stresser meg mest om dagen :)

Er ikke klar i det hele tatt, og håper babyen kommer rundt termin 5 .des :) ikke noe særlig før eller etter, men regner med overtid

Her er det absolutt ikke klart til at han skal komme enda! Mangler madrass i vuggen, har ikke skrudd sammen sprinkelsengen, ikke pakket fødebagen, ikke kjøpt noe som helst av ammebh/topper ol.. Har heller ikke kjøpt stelleveske kom eg på no! :P Mannen er i Nordsjøen i 2 uker til, så babyen kan godt vente til termin, 8 des, med å komme! Må også kjøpe julegaver før han kommer! Uff trodde ikke eg hadde SÅ mye å gjøre før han kommer... :P

Det meste til babyen er helt klart egentlig :) men huset står på hue. Skulle vært skikkelig rydda og vaska ned her. Bilen skulle vært rydda å vaska. Jeg skulle tatt frem litt store klær og lagt i komoden min, så jeg slipper å se på alt tøyet som sikkert ikke passer med en gang :P

Men reiser til foreldrene mine ca 1 Desmber og blir til alt er over. Så vil ha alt rent og pent her til vi kommer tilbake etter fødselen :) så må nok komme i gang veldig snart.

Er så og si klar :) Nesten alt er kjøpt inn, mangler madrass til senga og underlag til stellebordet. Klær, sengekant, sengetøy osv er vasket. Dyna skal jeg lufte. Sykehusbagen er enda ikke klar, men har handlet inn det meste jeg skal ha med.

Det meste til babyen er klart - har hatt meg noen runder den siste uka: vasket gulpekluter, kjøpt ammepute, redd opp senga, kjøpt de siste julegavene, kjøpt bleier og stellesaker. Vogna, leikegrinda og dag-kurven gjenstår å ordne - det må hentes fra loftet, vaskes og settes opp. Men det er jo ikke det som haster mest da. Akkurat nå skulle jeg heller ønske jeg orket å begynne på nedvasken av huset til jul, og at jeg kunne greie å bake litt. Vi får se...

Meste på plass unntatt vogge og seng, dvs si det er hos familie men ikke flyttet over til oss enda.., stresser meg litt men vett det kommer fort hvis noe skjer før forventet;)

Jeg er litt treg, men samtidig har vi fått inn det meste i leiligheten. Mangler noe her og der, men det kommer seg. Stresser ikke like mye som jeg gjorde for et par uker siden :)

Utsetter fødebaggen hele tiden. :P Ellers er det ganske klart tror jeg. :)

her er alt klart tror jeg. Mangler myggnett og regnnett til vogna. Kjennte tidlig at bekkenet ikke ville holde, så er kjempe gla jeg har fått ting unna, for nå fungerer jeg best på sofaen! :p

Har det viktigste i orden! lekegrinda som blir brukt til soveplass på dagtid(og holder storebror unna :p) er ikke skrudd opp, men det blir nok ikke gjort før terminuka, tar ikke lange tiden.. vi har ikke fått opp barnevogn-skuret, så jeg mangler plass til søskenvogna.. Håper samboer kommer igang i løpet av de neste to helgene! også mangler vi bilen da :p er ikke plass til tre barneseter i vår, så vi er på jakt etter ny! Er jo ingen krise de første ukene, men når det nærmer seg jul mtp juleselskap så bør vi jo nesten ha fått den på plass ;)

Synes absolutt ikke du er noen dårlig mor pga du ikke har ting i orden , det kommer etterhvert, og i hovedsak har du alt baby trenger hengende på kroppen , så det ordner seg :p :D

Jeg er klar, men har jo ikke redd opp senger og sånt (vil ikke at det skal bli stående og bli støvete, så sengetøyet er vaska og pakka bort). Men ser for meg at man ofte er litt mer sånn når man er førstegangs som jeg er :)

Mannen min er veldig flink og ordne så han ordner sikkert det som er igjen (om det er noe) når jeg er på sykehuset. Tror mange stresser mye unødig. De kommende bestemødrene er nok også veldig ivrige på å hjelpe til i siste liten om vi kommer på at noe mangler

Back
Topp