er 37,7 feber??

¤Ida

Gift med forumet
ja, hva mener dere??
dette er kveldstid, men han har ikke vært sånn veldig aktiv heller...

Nei,ikke her i gården.

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Nei,ikke her i gården.

Nei... Jeg anser ikke det som feber. Gutten min har normaltemp på 37.5-38.2[;)]

MEN; Kanskje han brygger på noe? Ta tempen i morgen tidlig igjen du[:)]

Hos meg er det det....Har vanligvis 36..[:)]

ORIGINAL: Frk.Mamma

nei over 38 er feber

Gutten min kan fint ha 38-38.2 han uten at han har feber... Varmblodig liten kar[:)]

nei over 38 er feber

i barnehagen så har dem hvis den overstiger 37,6 så er det feber[8|]
han kasta opp natt til i dag, men har ellers vært i grei form, ikke god med grei...
så skulle bare ha en sjekk om hvordan det lå an tepraturmessig, han hadde 37,1 i formiddag...

Linus hadde 38.1 igår ettermiddag, og bortsett fra snørrete nese vil jeg ikke si han var syk..
men det er jo forskjell på barn[:)]

•Det er vanlig å definere feber som temperatur over 38°C målt i endetarmen

Leste et sted, husker ikke helt hvor..

Men alt normal temp er 36 og noe til 37, 5 eller noe...

og at feber er forskjellige temp fra morgen og kveld, pga vi er varmere om kvelden enn om morgene..
Men husker ikke hvor jeg leste dette..

ORIGINAL: 3_barnsmor

Linus hadde 38.1 igår ettermiddag, og bortsett fra snørrete nese vil jeg ikke si han var syk..
men det er jo forskjell på barn[:)]

Man kan ha feber uten å være syk også og være syk uten feber...
Så vi må skjekke almentilstanden først og fremst!

ORIGINAL: Renate Røverdatter

ORIGINAL: Frisør1

legen sa til meg at selvom du har 36 og måler til 37, er det ikke feber...

normalt mellom 36 og noe til 37 og noe..

fant..
Barns normale temperatur kan variere. Temperatur mer enn 37,5 °C om morgenen og 38 °C på kvelden anses å være forhøyet temperatur.

ORIGINAL: Frisør1

+ at han har fått feberkramper under 38 grader...

Dette er hentet fra legevakten i Oslo:

Man bør alltid bruke termometer for å måle temperaturen.  Vi oppfatter temperaturen som forhøyet når den stiger over 38,0 grader målt i endetarmen eller med øretermometer . Måling med øretermometer er mindre nøyaktig enn endetarmsmåling. Målt i munnen regner man feber fra ca 37,7 grader. Normalt svinger kroppstemperaturen noe gjennom døgnet, og er ofte høyest om kvelden.

I barnehagen hos oss... så sier de at all måling over 37,7 er feber.... men de ser også ann allmenntilstanden.. Er allmenntilstanden bra.. så måler de jo ikke feberen.. sånn uten videre mener jeg[;)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Nei,ikke her i gården.

Ikke her heller.

nei, tempen stiger utover dagen så 37.7 vil jeg kalle normal kveldstemp nesten...

ORIGINAL: Karla

ORIGINAL: ¤Ida

nei over 38 er feber

i barnehagen så har dem hvis den overstiger 37,6 så er det feber[8|]
han kasta opp natt til i dag, men har ellers vært i grei form, ikke god med grei...
så skulle bare ha en sjekk om hvordan det lå an tepraturmessig, han hadde 37,1 i formiddag...

ganske uenig med bhg for unger har ulik kroppstemp, og noen har jo 37,6 omentrent hele tiden, la allmentilstanden veie tyngst!

Akkurat! Forrige uke måtte vi hente mini i barnehagen fordi han hadde 37.8 i "feber", ungen var jo i storform og var ingen grunn til å sende han hjem. Ja han var forkjøla, men forkjølelsen hadde han skaffa seg der uansett så. [>:]

Nei det kaller jeg ikke feber, men kanskje den stiger utover natta.....
Her har gutten min 40,4 i feber.....[&o]

Back
Topp