LilleLavendel
Forumet er livet
jeg lurer så fælt. er en vær-nerd for tiden (håper på en superhvit jul!), men skjønner desverre ikke bæret av mm og greier! noen som vet? håper det laaaaaver ned![:)]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: reenate
Tihi, nei ikke så veldig mye.
Her har vi kanskje 5 cm nå, det er også litt lite. Vil ha minst 20 cm[:D]
ORIGINAL: lykkeligemeg
men hvis det snør i 24 timer, og de sier at de melder 3 mm nedbør... blir det da 3 cm snø på bakken? på et heeelt døgn?
ORIGINAL: Snuppo og Sneipen
ORIGINAL: lykkeligemeg
men hvis det snør i 24 timer, og de sier at de melder 3 mm nedbør... blir det da 3 cm snø på bakken? på et heeelt døgn?
bli det ikke 3mm da??
ORIGINAL: KanskjeBlirViFem
Jeg hørte en meterolog forklare det der i fjor vinter.
Snø inneholder ca 10 ganger så mye luft som vann altså regn.... Dermed kan en gang mengden nedbør som er meldt med 10 dersom det kommer som snø[:D]
Så 3 mm nedbør i form av snø blir ca 3 cm (dersom den er tørr riktignok)........ Smelter sneen, ugjør vannet 3 mm[:D]
ORIGINAL: bondekone
ORIGINAL: lykkeligemeghvis det står at det kommer mellom 12-18 3mm, så mennes det at det ska komme mellom dette klokkeslettet de har satt opp, er det meldt som snå så ska det komme 3 cm mellom 12 og 18
ORIGINAL: KanskjeBlirViFem
Jeg hørte en meterolog forklare det der i fjor vinter.
Snø inneholder ca 10 ganger så mye luft som vann altså regn.... Dermed kan en gang mengden nedbør som er meldt med 10 dersom det kommer som snø[:D]
Så 3 mm nedbør i form av snø blir ca 3 cm (dersom den er tørr riktignok)........ Smelter sneen, ugjør vannet 3 mm[:D]
og når de da melder dette på yr, detaljert langtidsvarsel, og det står "dagtid (mellom 12-18): 3 mm nedbør", betyr det at det kommer 3 cm snø på de seks timene, eller betyr det at det hadde kommet 3 cm på et helt døgn hvis det hadde snødd tilsvarende hele døgnet?
hehe.må grave litt visst...;) takk for svar![:)][:)][:)]
PS vi har vel nærmere 20cm