er 3 mm nedbør mye snø?:D

LilleLavendel

Forumet er livet
jeg lurer så fælt. er en vær-nerd for tiden (håper på en superhvit jul!), men skjønner desverre ikke bæret av mm og greier! noen som vet? håper det laaaaaver ned![:)]

Nei..[:)]

ORIGINAL: reenate

Tihi, nei ikke så veldig mye.
Her har vi kanskje 5 cm nå, det er også litt lite. Vil ha minst 20 cm[:D]

ja, fytti grisen! det er skremmende lite! hehe

men hvis det snør i 24 timer, og de sier at de melder 3 mm nedbør... blir det da 3 cm snø på bakken? på et heeelt døgn?

ORIGINAL: lykkeligemeg

men hvis det snør i 24 timer, og de sier at de melder 3 mm nedbør... blir det da 3 cm snø på bakken? på et heeelt døgn?

bli det ikke 3mm da??

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

bli det ikke 3mm da??

nei? gjør det? trodde det var noe med at det er forskjell på regn og snø? snø tar jo større plass enn regn liksom..hmmmm..........mystisk

Jeg hørte en meterolog forklare det der i fjor vinter.

Snø inneholder ca 10 ganger så mye luft som vann altså regn.... Dermed kan en gang mengden nedbør som er meldt med 10 dersom det kommer som snø[:D]

Så 3 mm nedbør i form av snø blir ca 3 cm (dersom den er tørr riktignok)........ Smelter sneen, ugjør vannet 3 mm[:D]

ORIGINAL: KanskjeBlirViFem

Snø inneholder ca 10 ganger så mye luft som vann altså regn.... Dermed kan en gang mengden nedbør som er meldt med 10 dersom det kommer som snø[:D]

Så 3 mm nedbør i form av snø blir ca 3 cm (dersom den er tørr riktignok)........ Smelter sneen, ugjør vannet 3 mm[:D]

og når de da melder dette på yr, detaljert langtidsvarsel, og det står "dagtid (mellom 12-18): 3 mm nedbør", betyr det at det kommer 3 cm snø på de seks timene, eller betyr det at det hadde kommet 3 cm på et helt døgn hvis det hadde snødd tilsvarende hele døgnet?
hehe.må grave litt visst...;) takk for svar![:)][:)][:)]

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: KanskjeBlirViFem

og når de da melder dette på yr, detaljert langtidsvarsel, og det står "dagtid (mellom 12-18): 3 mm nedbør", betyr det at det kommer 3 cm snø på de seks timene, eller betyr det at det hadde kommet 3 cm på et helt døgn hvis det hadde snødd tilsvarende hele døgnet?
hehe.må grave litt visst...;) takk for svar![:)][:)][:)]
hvis det står at det kommer mellom 12-18 3mm, så mennes det at det ska komme mellom dette klokkeslettet de har satt opp, er det meldt som snå så ska det komme 3 cm mellom 12 og 18

PS vi har vel nærmere 20cm

TAKK OG LOOOOOOV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ikke så masse kanskje, men bedre enn jeg trodde! hohoooi.

ja, fytti, kanskje jeg må vurdere de der store høydene du snakker om! tyve cm! heldiggris!!![:)][:)][:)]

Back
Topp