Epilepsi

Groot

Flørter med forumet
Hei! Jeg fikk for ikke så lenge siden diagnosen epiliepsi, og nylig funnet ut at jeg er gravid.
Er det flere her med epilepsi? Jeg går på keppra, og blir bra fulgt opp av helsevesenet. Men vil gjerne ha noen i samme situasjon å prate med!

Jeg tenker blant annet på om det er best å ha stellematta på gulvet, og googler barnevogner med automatisk brems(noe jeg ikke finner...) Hva slags løsninger har dere på slike utfordringer?

Hei! Jeg fikk for ikke så lenge siden diagnosen epiliepsi, og nylig funnet ut at jeg er gravid.
Er det flere her med epilepsi? Jeg går på keppra, og blir bra fulgt opp av helsevesenet. Men vil gjerne ha noen i samme situasjon å prate med!

Jeg tenker blant annet på om det er best å ha stellematta på gulvet, og googler barnevogner med automatisk brems(noe jeg ikke finner...) Hva slags løsninger har dere på slike utfordringer?
Gratulerer med spiren :) jeg kan desverre ikke noe om epilepsi, men håper noen kan hjelpe deg :)

Gratulerer, ville kanskje prøvd et forbund for folk med epilepsi?

Har du ofte anfall? Siden du tenker på stellematte på gulvet?

Jeg har stellematte på gulvet (praktiske årsaker) fungerer kjempe fint setter meg bare ned på rumpa for å stelle og får ikke vondt i ryggen og du kan gå ifra baby om du har glemt noe osv:)

Ang vogn tror jeg ikke det finnes med brems, men hva med en reim som du fester på deg selv som er lang nok til at vognen ikke velter men sånn vognen ikke går på tur?

Dette kan jo være vanskelig, det spørs jo også helt på hvilke typer anfall du får, hvor lenge de varer og hvor lang tid det tar før du kommer deg igjen.

Vet det finnes noen modeller med håndbrems men det er jo for bakker osv.
Det finnes noen sånne bånd man kan feste i vogna og rundt håndleddet, men om man faller vil man jo muligens rive vogna overende.

Har du noen som kanskje kan gå turer med deg? Kan barnets far overta dine permisjonsuker og være hjemme med deg fordi du trenger det for å kunne ta deg av barnet?

Ang stellematte på gulvet fungerer det helt supert. De første mnd ligger de jo bare der uansett, ogtterhvert blir de så makkete at det er like geit å ta det på gulvet. Så snart de står og går selv så er det bare å dra på en ny bleie mens de omtrent er i farta :)

Takk for svar! Jeg har bare hatt to anfall, men begge har vært grand mal som har vart i 2-3 minutter. Jeg har vært fjern veldig lenge etterpå begge gangene. Så bånd rundt håndleddet til barnevognen vil ikke fungere. Jeg har ikke hatt anfall siden jeg begynte på medisinene, så håper jo at jeg ikke får det igjen.

Blir nok stellematte på gulvet ja, må bare gjøre plass på det lille badet :) Har noen av dere epilepsi? Helsepersonell jeg har snakket med har sagt at jeg skal leve som normalt og bære ungen, men kanskje ikke i bæresele hele tiden. Hva har dere gjort?

Jeg blir alenemor, så jeg skal gjøre alt selv. Jeg har stor tro på at det skal gå bra, er mest slike praktiske løsninger jeg tenker på siden både epilepsi og graviditet er helt nytt for meg :)

Heisann! Jeg har epilepsi og er gravid :) uke 31+2 nå. Jeg går på Lamictal. Ang. anfall og slikt, så regner jeg med du blir godt fulgt opp av både fødelege, jordmor og nevrolog?

Jeg har ikke noe peiling på vogn med automatisk brems og sånt, men om det er noe annet du lurer på, så er det bare til å sende meg privat melding eller noe.

Jeg fikk diagnosen som 13-14 åring.

Last edited:
Back
Topp