Epidural

hadde epidural og det hjalp, men jeg hyperventilerte lystgass for det. Uten epidural hadde det vært tortur!

Under første fødsel virket ikke epiduralen. Det vet jeg, fordi jeg har fått epidural ved senere fødsler også og det var himmelen i forhold.

ORIGINAL: *bølla*

Under første fødsel virket ikke epiduralen. Det vet jeg, fordi jeg har fått epidural ved senere fødsler også og det var himmelen i forhold.

Men ingen fødsler er like, og kanskje du hadde mye værre rier første gangen? Hehe..utrolig hva man skal tenke på[:D]

Fordi den fungerete i ca 10 min, så dabbet det av, selvom JM økte dosen til den store gullmedaljen
Så JM ringte og ringte på narkoselegen,når han tilslutt kom var det blitt bestemt KS.
Og da sa han bare; "jeg regnet med det..."
Så jeg VET at den sluttet å fungere...[;)]

Den virket dritbra med en gang. Var rett å slett komt til himmelen[:D] så jeg fikk vel slappa av i 10-15 min før de satt dryppet på fullt. Da kjente jeg riene skikkelig igjen, pressa å han kom ut. Så det gikk fort når jeg først fikk presse. Så skulle ho sy meg... De jæ....... Jeg noen gang har vert med på[:@] trenger ikke bedøvelse sa ho siden jeg hadde fått epidural. Men jeg låg i en bue i senga, klarte ikke holde ungen eller noe.. Så sa ho etterpå at oiiida virka visst ikke epiduralen noe lenge da[&:] de få minuttene med sting var verre enn hele fødselen.. Å det var ikke en time etter jeg fikk epidural engang.

Her hjalp den VELDIG.
Begynnte riene på Mandagen og sov minimalt.
Var sinnsykt, og når eg endelig fikk epidouralen natt til Onsdag så sov eg veldig, snorket som en dur. Sambo filma, hehe. Onsdag 15:15 var han ute [:D]

Var mye bedre og kjappere å føde uten, ikke noe vondere heller. Og kom meg mye kjappere uten. [;)]

fordi d ikke letta en døyt på smertene! dessuten satte de den rett før jeg fikk pressriene, ikke sikkert den fikk virke før de slo av[&:]

Fordi jeg fikk den 20 min før pressrier og kjente overhode INGEN virkning. Pluss jordmoren sa at det tok ca 10 min før den skulle virke.
Jeg fikk den altså for sent [&:]

Fordi jeg har født uten også!

Klart det hadde nok en virkning, men det gjorde sykt vondt fordet.

fordi maskina slo seg vrang og det var luft i slagen[:'(][&:]

Fordi den ikke hjalp noe på smertene på riene. Jeg venta og venta og venta på at effekten skulle kicke inn siden jordmora sa det kunne ta 10-15 min, men den gjorde aldri det[:(] Like jævla vondt! Eneste "positive" med den var at jeg ble lamma nedentil (underlivet og beina)..fikk ikke pressrier (lå med full åpning i mange timer) så de henta han ut med vakum, og jeg kjente ikke at de tok det inn, og kjente ikke en døyt til at de sydde meg...og de holdt på leeeenge! 

Her har jeg en venninne som sa at epiduralen ikke funket med første fødsel... For hun sa at hun hadde så og si like vondt med epiduralen som uten..[:)]

Men på andre fødsel da fødte hun uten epidural, og da sa hun at første gangen så funka epiduralen faktisk..Hehe ! Var bare hun som ikke var klar over pressetrangen..Epiduralen tok bort den på første fødsel, men på andre fødsel hadde hun ikke epidural..Så da fikk hun pressetrangen...

Så nå innrømmer hun at epiduralen funket på første fødsel ja ! [;)]

Og med meg var det motsatt, jeg innså at det ikke hadde noe særlig virkning på meg.

Det eneste jeg merket forskjell fra nr en til to, var at med nr en hadde jeg pundentalblokkade, og andre gangen ikke, og DET var forskjell, det hehe.

ORIGINAL: *Meya*

Og med meg var det motsatt, jeg innså at det ikke hadde noe særlig virkning på meg.

Det eneste jeg merket forskjell fra nr en til to, var at med nr en hadde jeg pundentalblokkade, og andre gangen ikke, og DET var forskjell, det hehe.

Virker pudental blokkade alltid? Ser for meg at det må være himmelsk. Synes det var det værste , når ungen stod i åpningen [:'(]

ORIGINAL: EvaPeva

ORIGINAL: *Meya*

Virker pudental blokkade alltid? Ser for meg at det må være himmelsk. Synes det var det værste , når ungen stod i åpningen [:'(]

Vet egentlig ikke, har bare brukt det en gang, og tydeligvis så funket det, for andre gangen ble jeg sjokka over smertene hehehe.

Det hjalp jo, men det hjalp ikke så mye som jeg trodde at det skulle hjelpe! Hadde fortsatt sinnsvakt vondt jo... [8|] Men jeg tror nok at epiduralen tok "toppen" av riene som det kalles, og mannen min merket i allefall forskjell på meg så den funket jo [:)]

Fikk epiduralen når jeg hadde 8 cm åpning så den begynte å hjelpe under pressriene (presset i 70 min). Klarte da å slappe av, riene fr føltes bare som en stor rie som aldri gav seg.

Back
Topp