Epidural

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg hadde epidural under keisersnittet. De ga meg sånn sprøyte mot blodpropp like etterpå, og derfor måtte de vente med å ta ut slangen før etter 6 timer. Den var veldig vond å ha i - ble bedre når jeg fikk den ut og helt bra etter et døgn eller to. Nå 2 uker etterpå så kjenner jeg den smerten innimellom når jeg beveger meg. Er det vanlig?

Vet ikke om det er vanlig, men jeg hadde også det lenge etter fødsel. 2 mnd eller noe. Håper det gir seg snart:)

Etter epiduralen du mener regner jeg med? Men jeg kunne kjenne litt smerter ja etter stikket i ei god stund etterpå. Ganske sikker på det gikk noen mnd også gjerne. Er snart 8 år siden, så husker ikke eksakt når det slutta lengre ;)

Ja, opplevde smerter i ryggen inntil 7 mnd etter fødsel. Helt normalt at du har litt ubehag et par uker etter fødsel. Hvis det blir ille og du er bekymret kan legen henvise deg så du fåt tatt en MR.

Jeg merket ikke dette. Kan være noe å ta opp med helsesøster eller lege?

Jeg merket ikke noe i ryggen etter keisersnittet:) jeg gikk på blodfortynnende hele svangerskapet, og fikk dobbeldose på sykehuset de 2 dagene etter ks, men slangen blei aldri sittende i ryggen min... hmm..

Prinsesse juli 2013

Jeg hadde epidural under keisersnittet. De ga meg sånn sprøyte mot blodpropp like etterpå, og derfor måtte de vente med å ta ut slangen før etter 6 timer. Den var veldig vond å ha i - ble bedre når jeg fikk den ut og helt bra etter et døgn eller to. Nå 2 uker etterpå så kjenner jeg den smerten innimellom når jeg beveger meg. Er det vanlig?

Gratulerer så masse :) jeg og hadde det sånn som deg, kjente det en stund etterpå men var ikke vondt bare veldig ubehagelig. men tror det var fordi jeg hadde allerede liggi en stund med slangen så fikk jeg påfyll da det ble HS..

Jeg merket ikke noe i ryggen etter keisersnittet:) jeg gikk på blodfortynnende hele svangerskapet, og fikk dobbeldose på sykehuset de 2 dagene etter ks, men slangen blei aldri sittende i ryggen min... hmm..

Prinsesse juli 2013
Ja de burde egentlig tatt den ut med en gang før jeg fikk den første sprøyta, men det glemte de tydeligvis. Fikk sprøyte på formiddagen og på kvelden. Måtte vente minst 6 timer etter siste sprøyte og det var kl 2 på natten - måtte da selv ringe på fem over to og be de ta den ut. Klarte ikke ligge på ryggen og vondt å ligge på siden.

Ja, opplevde smerter i ryggen inntil 7 mnd etter fødsel. Helt normalt at du har litt ubehag et par uker etter fødsel. Hvis det blir ille og du er bekymret kan legen henvise deg så du fåt tatt en MR.
Synes det er litt skummelt med epidural og spinal baki ryggen generelt. Men hvis det er vanlig så er det kanskje ikke noe farlig

Gratulerer så masse :) jeg og hadde det sånn som deg, kjente det en stund etterpå men var ikke vondt bare veldig ubehagelig. men tror det var fordi jeg hadde allerede liggi en stund med slangen så fikk jeg påfyll da det ble HS..
Kan sammenligne det litt med sånn smerte/ubehag ved akupunktur eller når man er hos tannlegen.

Ja, jeg fikk epidural og jeg er veldig øm i det området de satt epiduralen.

Jeg hadde sånne til og fra vondter i stikket på ryggen i nesten ett år etterpå. Begge gangene. Og enda kan jeg kjenne stikket hvis jeg stryker fingeren over.

Blir heldigvis bedre etterhvert.

Jeg hadde sånne til og fra vondter i stikket på ryggen i nesten ett år etterpå. Begge gangene. Og enda kan jeg kjenne stikket hvis jeg stryker fingeren over.

Blir heldigvis bedre etterhvert.
Ja det er der stikket er men "inni", ikke bare i huden.

Lurer på hva det kommer av....

Hmmm kan ikke huske at jeg kjente noe til dette... Har hatt to ks, så vil tro at jeg hadde tenkt over det om jeg hadde hatt ubehag i ettertid...
Synes det er veldig skummelt med disse stikkene, er jo så små marginer :eek:

Har ikke hatt ks, eller den i så lenge, men hadde vondt i stikkstedet i flere mndr. etter fødselen. Legen sa det ville gå seg til og det har det gjort. :)

Jeg var forresten på kontroll for smertene hos anestesilege, og fikk da beskjed om at visst bena plutselig sviktet, jeg tisset eller bæsjet på meg, eller fikk gangvansker, skulle jeg ta kontakt med en gang. Det kunne tyde på blødning i ryggen. Kanskje noe å være obs på.

Husker at det var en litt anderledes følelse ved stikkstedet noen uker etterpå men ikke noe mer enn det, husker heller ikke hvor lenge jeg hadde den men var en liten stund

Jeg hadde det også slik, men dem bomma første gangen dem stakk på meg så har egentlig tenkt at det var derfor,..

Back
Topp