Epidural!!

Jeg hadde ingen smertelindring i det hele tatt å jeg syntes faktisk at riene før man begynner å presse ut babyen er myyye verre enn å presse ut babyen!
Syntes det bare var godt å vite at man snart var i mål, så jeg syntes ikke det var noe særlig vondt å presse ut babyen, å han var over 4 kg ;)

Jeg har også veldig sprøyteskrekk. Grua meg på forhånd for epiduralen, men det var ikke noe problem. De skal ta den mens du har en rie, og det er jo mye kraftigere enn smerten fra nålen. Merka ikke i det hele tatt at de tok den. Glad for at jeg tok det, for var så "død" før jeg fikk den. De ga meg ikke så mye, så ting var fortsatt vondt, men bedre :) Det med pressingen vet jeg ikke noe om, for det endte med keisersnitt, men kjente pressriene godt ihverfall. :P
Ja, det er vel så vondt fra før men håper jeg klarer uten! Hvorfor ble det ks?

Jeg fikk epidural sist gang og merka ikke noe til at den ble satt. Hadde jo allerede så vondt av riene.. Hadde god effekt av den, men den ble skrudd av når jeg skulle presse. Jeg hadde ikke presse trang, så da måtte det mye vilje til for å få ut ungen! Syns det var veldig sprengte veldig når hodet skulle ut husker jeg. Den gangen her vil jeg klare meg uten epidural. Jeg tror fødselen ble lengre pga epiduralen..

Ja, det er vel så vondt fra før men håper jeg klarer uten! Hvorfor ble det ks?
Det finner du ut når den tid kommer :) hehe, men godt å være forberedt. Hun lå i seteleie, så når jeg skulle presse litt, hovna rompa hennes opp så hun ikke kom lenger. Håper på normal fødsel neste gang :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg syns dessverre det var j.... Vondt å ta epiduralen, men det er jo så forskjellig fra person til person!

Det er den pudental (eller whats its name :p) sprøyta jeg snakka om :) Skal hjelpe mot sprengfølelsen når hodet står midt i/generelt når ungen skal gjennom selve åpningen.

Ah! Da tror jeg absolutt den hjalp! For gutten min ble sittende med hode i åpningen mens jeg måtte ventet på ny rie for å kunne presse ut resten av kroppen ^^ Det syns jeg ikke var så ille. Så all ære til pudendal sprøyte-tingen :D

Det beste er vel å være åpen for alt og ikke planlegge for mye, for det er ikke lett å planlegge en fødsel, om du har gjort det før eller ikke.. Går an å håpe, selvfølgelig :) Men veldig greit å vite litt om litt forskjellig, da blir det ikke så skremmende/sjokkerende om noe skjer annerledes enn man har tenkt/trodd, så lurt å sjekke ut litt forskjellig (så lenge man ikke blir redd av det :)) :)

Back
Topp