Epidural-gjør det vondt?

Nannenoon

Prime Сasual Dating - Actual Women
Dere som har erfaring, var det sånn at dere kunne kjenne når epiduralen ble satt? Jeg er så ekstremt redd for nåler, og etter å ha surfet på nettet og sett film av hva som foregår når man setter epidural så frister det ikke veldig [&:] 
 
Epidural er som å komme til himmelen [:D] TRO MEG!
 
epidoural er herlig, mye bedre med 1 stikk enn de sinnsyke rie smertene.
 
Jeg synes ikke det var vondt. Selvfølgelig kjente jeg at det skjedde noe bak der, men rakk ikkje å tenke så mye på det. Det kjentes mer ut som om det "presset" akkurat idet legen stakk. De setter inn en lokalbedøvelse først som gjør at en ikkje kjenner så mye. Og dessuten hadde jeg nok med å konsentrere meg om å puste meg gjennom riene mine. Det er jo anestesileger som setter epidural, og det er dem godt trente til å gjøre og gjør det ofte, så det kan dem! Og jeg hadde veldig god effekt av epidural. På forhånd hadde jeg bestemt meg for å ikkje ha det, jeg ville først prøve uten. Men det funket veldig bra for meg i alle fall. Lykke til [:)]
 
Det er ikke alltid epiduralen blir satt riktig heller... Ei venninne av meg som fikk baby på 5400g fikk bare beina bedøva og kunne ikke gå etterpå...! Jeg er skeptisk, men kan jo hende at jeg ombestemmer meg når det står på som værst [;)]
 
jeg holdte på å svimme av når de skulle sette intrevisnæøst nålene så da de kom til saken med epuralen var jeg så fjern at jeg ikke orket å bekymre meg eneste jeg merket var at jeg ble litt mer kvalm da jeg kjente noe som bevegete seg ned over ryggraden, men kan ikke sammen lignes med andre type nålstikk .

så for meg var akkurat den ok opplevelse hehe. hvertfall etterpå[:D]
 
ORIGINAL: Charl0tte

Epidural er som å komme til himmelen [:D] TRO MEG!


Jaaa.. og jeg var mer enn nok opptatt av å supe inn lystgass gjennom riene når han stakk[:)]
 
ORIGINAL: eplemos

epidoural er herlig, mye bedre med 1 stikk enn de sinnsyke rie smertene.


...og det stikket skal jeg love deg du ikke syns er vondt når de først setter den, da har du så vondt fra før![;)]

Men jeg fikk spinalbedøvelse da jeg tok keisersnitt, er helt det samme bare de stikker ett lite hakk lenger ned- jeg hadde jo ikke noe vondt fra før, men syns absolutt ikke det gjorde noe vondt, man får lokalbedøvelse rundt der de stikker først, og det bare "trykker" litt!
 
Jeg har hatt det to ganger nå og forrige gang kjente jeg det ikke men denne gangen synes jeg det var litt ubehagelig.
Lurer på om det har noe å si på hvem som setter den for vet hun sleit veldig med å treffe denne gangen..
 
Men som andre her sier - effekten er så verd det  - og dette kommer fra en som virkelig er redd sprøyter !
 
Jeg tenkte ikke på stikket en gang, jeg var for opptatt med riene[;)] Men så..Får du det mye bedre[:D]
 
Får jo lokalbedøvelse først. Jeg kjente ingenting da epiduralen ble satt, og brydde meg ikke stor heller da jeg var mer opptatt av riene. Og du hvor deilig det var etterpå! Angrer ikke, selv om jeg hadde bestemt meg for å klare meg uten [:D]
 
ORIGINAL: Charl0tte

Epidural er som å komme til himmelen [:D] TRO MEG!



Helt enig!!!
 
ORIGINAL: Lolodi

Jeg er i utgangspunktet ikke redd for nåler, men en nål langt inni ryggen? Grøss og gru [&:] Nei, jeg beit tenna sammen og klarte fødselen uten smertelindring.
 
Enig med deg, Lolodi!

ORIGINAL: Lolodi

Jeg er i utgangspunktet ikke redd for nåler, men en nål langt inni ryggen? Grøss og gru [&:] Nei, jeg beit tenna sammen og klarte fødselen uten smertelindring.
 
Riene mine var drit vonde,og det stikke i ryggen var pice of cake....anbefales på det sterkeste hvis du trenger det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Med førstemann fikk j epidural for seint så den virka under pressriene, så kjente ingenting av dem. Bare trykka j og satsa på at j gjorde rett [:D]
 
Da j fødte på tors så fikk j epidural i tide, men der satte han den enten feil eller den "bøyde" seg litt i ryggen for all bedøvelsen gikk rett i høyre bein, så j måtte slepe d etter meg etter fødselen. Så jo lite teit ut [8D] Så j klarte faktisk fødselen med kun lystgass, og d er j jo ganske stolt av [;)]
 
Og.......LYSTGASS ER MIN ALLER BESTE VENN!! Den hadde j virkelig ikke klart meg uten....
 
ORIGINAL: Charl0tte

Epidural er som å komme til himmelen [:D] TRO MEG!


Enig[:)] Hvis du får en fødsel som meg hvor du ligger i et og et halv døgn med utrolige vonde modningsrier før du kan få epidural, så er det bare helt fantastisk[;)] Er ikke vondt, et lite stikk i ryggen.
 
De intense riene var verre!
Selv var jeg superskeptisk og ville helst ikke ha epidural, men ga etter da riene var kjjempeintense og meed ett minutts mellomrom. Etter jeg fikk satt inn epiduralen ble det som en annen verden[:)]
Skal garantert ha det neste gang også[:)]
 
Hadde epidural med førstemann.. riene var så sinnsykt vonde at jeg kjente ikke at de stakk, ikke la jeg merke til venflon i handa heller før etter fødselen. Var en befrielse da epiduralen begynte å virke.. så har bare godt å si om det!
 
Back
Topp