Epidural - for & mot!

Har tenkt en del på dette, dette blir min første fødsel, men har hørt en del i fra venninner og kjente... Har hørt om de som sier de ALDRI skal ha det igjen, og de som sier de ABSOLUTT skal ha det!

Jeg har så langt kommet frem til at jeg ønsker å ha en så naturlig fødsel som mulig, gjerne vannfødsel. Men er åpen for smertelindring om det skulle bli heeeelt galt...

Jeg tar det jeg får, og gjerne mer!
Hadde lange fødsler med begge guttene. Med størstemann gikk jeg med rier hvert 15 min i 3 døgn, det tar virkelig på. Kunne sikkert ha tatt hva som helst, bare det hjalp med gjennom det. Men som andre også sier, så la det en demper på riene, og måtte til slutt ha drypp.
Har ikke noen for/motsetninger når det gjelder smertestillende under fødsel. Men skjønner ikke dem som sier at man ikke får med seg fødselen under smertestillende?! Har hørt at flere sier dette.. Jeg fikk med meg hvert sekund med lystgass og epidural!

Jeg tar det jeg får, og gjerne mer!
Hadde lange fødsler med begge guttene. Med størstemann gikk jeg med rier hvert 15 min i 3 døgn, det tar virkelig på. Kunne sikkert ha tatt hva som helst, bare det hjalp med gjennom det. Men som andre også sier, så la det en demper på riene, og måtte til slutt ha drypp.
Har ikke noen for/motsetninger når det gjelder smertestillende under fødsel. Men skjønner ikke dem som sier at man ikke får med seg fødselen under smertestillende?! Har hørt at flere sier dette.. Jeg fikk med meg hvert sekund med lystgass og epidural!
Signerer denne. Av mine to har jeg hatt en med epi og en uten, begge gangene med lystgass.
Jeg har ingen "sorte hull" kanskje litt sliten oppi (noe alle er?! :p), og fortrengt litt av smellbemerkningene mine til jm, men det er jeg glad for. Husker absolutt hele forløpet fra pressriene kom til mini lå på brystet.

Jeg er veldig frem og tilbake ang epi, så tar det nok som det kommer. Men DEN følelsen når epi begynner å fungere!!! NYDELIG <3 :D

Back
Topp