- Epidural er bra smertelindring

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Linda

Guest
Tre av ti fødende får epiduralbedøvelse i løpet av fødselen. Epidural gir mange fødende en bedre fødselsopplevelse, mener anestesilege Heidi Stensmyren. Men hva er det, og hvordan fungerer det egentlig?
Les mer her

Fikk du epidural? Skal du ha epidural?

Fikk med første, men med andre gikk det så fort at jeg ikke hadde sjangs å rekke det. Smertene var ganske like egentlig.

Ble anbefalt epidural siden jeg var førstegangsfødende og babyen lå i seteleie. Syntes epiduralen var helt fantastisk etter ti timer med ganske vonde rier. Skjønner ikke hvordan jeg skulle overlevd et døgn i fødsel uten :P

Jeg hadde epidural begge gangene jeg.. Begge gangene endte det med hastekeisesnitt, første var stjernekikker og satt fast og andre var seteleie.. Fikk det anbefalt begge gangene og hadde gladelig tatt epidural igjen, men nå blir det planlagt keisersnitt hvis jeg skal ha nummer tre :)

Hadde epidermal første gangen og erklærte min store kjærlighet til anestesilegen som kom for å sette den haha! Det var helt fantastisk. Med nummer to hadde jeg det ikke og fet gikk overraskende bra ☺ men var en mye raskere fødsel med nummer to ☺

Epidural var nammenam :p men lyst å prøve uten på nestemann:)

Ble bestilt anestesilege, men når han kom hadde jeg full åpning, så da var det for sent:D

Eg blei anbefalt epidural, og hadde plan om å få da og om da blei for gale. Men sio eg ikkje visste kor vondt da kom te å bli følte eg ikkje at eg trengte da te å begynna me. Kom på føden me 3cm og når eg blei sjekka igjen fem tima ittepå hadde eg 7cm,og då va da visst for seint..:-P men eg følte eg klarte meg veldi fint uten,og kjem te å fiksa da uten neste gong og satse eg på!:)

Jeg hadde ikke lyst på epidural med mindre det var strengt tatt nødvendig. Kom inn på føden med 10cm åpning og pressrier så hadde ikke tid til å få uansett;-). Gjorde ingenting, funket veldig bra med lystgass og hånden til mannen (vet ikke om han er enig da:-P). Blir nok samme opplegg med nestemann når den tid kommer en gang i fremtiden:-)

Jeg fikk epidural, men anestesilegen satte den feil så hadde ingen virkning. Ble hastesnitt med full narkose, siden anestesilegen ikke ville prøve å stikke igjen siden det var så vanskelig.

Rakk ikke å få epidural noen av gangene.

Back
Topp