Epidural er bra smertelindring

• Trådstarter Trådstarter Moderator Heidi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Heidi

Guest
Tre av ti fødende får epiduralbedøvelse i løpet av fødselen. Epidural gir mange fødende en bedre fødselsopplevelse, mener anestesilege Heidi Stensmyren. Men hva er det, og hvordan fungerer det egentlig?
Les mer her

Skal du ha epidural?

Jeg fikk epidural sist :) og da løsnet det gitt. Fikk ikke mer enn 3 cm åpning. Men når epiduralen kom, så gikk det litt under 2 timer, så var gutten ute. Denne gangen ønsker jeg å føde i badekar, så da får jeg ikke epidural. Håper jeg klarer å gjennomføre det ;)

Jeg fikk epidural sist :) og da løsnet det gitt. Fikk ikke mer enn 3 cm åpning. Men når epiduralen kom, så gikk det litt under 2 timer, så var gutten ute. Denne gangen ønsker jeg å føde i badekar, så da får jeg ikke epidural. Håper jeg klarer å gjennomføre det ;)

Wow, badekar? På sykehus eller hjemme? Så spennende ;)

Jeg kan så lite om epidural at jeg ikke har tenkt på det ennå for å være ærlig. Har ikke vært på OUL ennå så vet ikke hva som er normal praksis på mitt sykehus.

Jeg hadde det sist, men den ble ikke satt rett. Vet ikke hva jeg skal denne gangen?

Har klart meg uten på 3 fødsler
Der de to siste fødselen var på 41 timer og 21 timer, fra første rie.
Men jeg bestemmer meg ikke på forhånd, men jeg er selvfølgelig litt skremt av historiene der epiduralen ikke går bra.
Prøver å klare meg uten denne gangen og:-)

Wow, badekar? På sykehus eller hjemme? Så spennende ;)

Jeg kan så lite om epidural at jeg ikke har tenkt på det ennå for å være ærlig. Har ikke vært på OUL ennå så vet ikke hva som er normal praksis på mitt sykehus.
På sykehuset :) Mannen hadde nok aldri gått med på hjemmefødsel ;)

• Liker
Reactions: H&H
Back
Topp