Epidural er bra smertelindring

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Tre av ti fødende får epiduralbedøvelse i løpet av fødselen. Epidural gir mange fødende en bedre fødselsopplevelse, mener anestesilege Heidi Stensmyren. Men hva er det, og hvordan fungerer det egentlig?
Les mer her

Har du tenkt noe på om du skal du ha epidural?

Jeg fikk det altfor seint sist, så denne gangen vil jeg at de skal ha det i tankene litt før.. Vi rakk aldri å snakke om det før det kom som værst, og da klarte ikke jeg å snakke.. Jeg var utslitt når pressriene kom

Ser ikke for meg at jeg får det, men det er vel fordi jeg ikke hadde det sist. Blir det for ille vil jeg sikkert ha.

Jeg skal ikke ha. :)

Har tenkt å takke ja til det eg kan få :)

Jeg hat i utgangspunktet bestemt meg for å ikke ha epidural, men vi får se hva tiden viser :p

Jeg hadde ikke planer om å ta epidural med første, men etter noen timer endte jeg opp med en bedøvelse. Har lyst å prøve uten nå også, men er litt mer åpen for epiduralen nå :)

Jeg håper jeg slipper. Har fått begge andre gangene fordi åpningen ikke vil åpne seg mer etter 8 cm begge gangene, og etter timer på 8 cm har jordmødrene anbefalt det. Denne gangen vet jeg hvorfor det har skjedd og har lyst til å prøve å føde i vann, uten annen bedøvelse..

Fikk det ikke sist...men da gikk d så fort at det var ikke ett alternativ en gang, kom på sykehuset med fullåpning og frøkna er født under 1,5 etter...men vil nok denne gangen heller ikke ha om d ikke blir veldig langdryg fødsel.

Jeg ville egentlig ikke ha sist, men siden fødselen var såpss lang så ble det anbefalt av jordmor og lege siden jeg var utrolig sliten lenge før pressriene starta, det var vannvittig deilig :D men skal prøve uten igjen denne gangen :)

Fikk det med nr 1, stoppa opp hele fødselen. Nr2 fikk jeg lystgass og ville ikke ha epidural. Vil ikke ha epidural denne gangen heller.

Vil aboslutt prøve å unngå det aller først :)

Ohjess skal ha denne gang også, er liksom litt mer til stede da, helt fantastisk hjelpemiddel :happy119

Back
Topp