Epidural eller ikke ?

Bruker64es

Blir kjent med forumet
Erfaringer ? Jeg har fått mine to uten smertestillende ( kun lystgass ) , men vurderer epidural denne siste gangen.. ? :-)

Jeg har dessverre dårlig erfaring med det. Legen traff nerver når han stakk og det vært sinnsykt vondt :s ! Pluss at den bare fungerte skikkelig på ene siden, og ikke den andre.. skikkelig vondt å ta og hadde så dårlig effekt, så jeg gjør d nok ikke igjen. Pluss at jeg ikke klarte tisse etterpå, så de måtte tømme blæra m sånn slange pga at jeg ikke hadde følelse der :( Ser jeg har vært veldig uheldig bare, for nesten alle kvinner lovpriser jo epidural.

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Jeg skal ha epidural! Håper jeg ikke er så uheldig.. Hadde håpet på lystgass også men det har de vist ikke på Haukeland.. :(
Dårlig luftsystem så da ville alle i rommet blitt påvirket :P Hehe!

Fra mobilen :-)

Jeg hadde epidural med første og uten med andre, vil ikke ha det denne gangen heller! Den virket, men for meg var det mye bedre uten!! :)

Ikke hatt noe smertestillende ved fødsler tidligere ,får se hvordan det blir denne gangen ..

skal ikke ha.
hadde ikke sist heller. uten noenting som helst er det beste, men verste.

Satser på å klare meg uten...men time will show;):)

Har hatt det me begge de to andre, pga de dro ut i tid... Mye feil stikking og litt smerter, men på langt nær så smertefullt som mye annet ;)
Tar det som det kommer denne gangen også.... ;)

Sniker litt fra April. Jeg hadde epidural, og jeg kjente ikke stikket eller noen ting! Hadde en rie akkurat da, kanskje derfor. Skal så absolutt ha det neste gang også. Opplevde det som bare positivt.. :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sniker litt fra April. Jeg hadde epidural, og jeg kjente ikke stikket eller noen ting! Hadde en rie akkurat da, kanskje derfor. Skal så absolutt ha det neste gang også. Opplevde det som bare positivt.. :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Samma her og :)

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Sniker fra mai. Jeg hadde med første pga at det tok så lang tid. Hadde ikke bestemt meg helt for hva jeg skulle gjøre denne gangen. Men pga at jeg bare brukte 10 min fra 4 til 10 cm så blei det ikke tid til det :) syns det va flott med epudural jeg. Og angrer ikke på at jeg tok med første. Men så var det en annen fødselsopplevelse uten også. Så hvis det blir flere barn med tiden vet jeg rett og slett ikke ka det blir til ;) Lykke til :)

Tja..... hadde litt dårlig erfaring med epidural med førstemann; Først satt de meg på drypp FØR jeg fikk epiduralen (For å få gode registreringer på CTG før epiduralen ble satt?! Helt tullete...) som endte med 1-2 timer med veldig brå forverring av riesmertene og ingen pauser imellom. Jeg hylte og gråt mine modige tårer. Så ble det satt en epidural som ikke funka, nye 4 timer i helvette før skikkelig epidural ble satt. Da hadde jeg allerede fått nedpress, så det var vondt uansett. Jeg var konstant megarusa på lystgass for å døyve smertene hele veien.

Denne gangen skal jeg gå inn med et åpent sinn. Jeg kan gjerne velge epidural igjen, men aldri om noen får koble til drypp! Skal ikke ha lystgass denne gangen, jeg spydde og hallusinerte i timesvis....

Satser på å klare meg uten som sist, men nå hadde jeg jo en rask fødsel da. Vet jo ikke hvordan neste blir.

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Brukte ikke noe sist, hadde da bestemt meg før fødselen at jeg skulle si nei til hjelpemiddler, men er sikker på at hadde de spurt hadde jeg sagt ja. Hehe... Tar det som det kommer denne gangen.

Fødte uten smertelindring sist og håper å kunne gjøre det samme denne gang. Nå hadde jeg en relativt gjennomsnitlig lengde på fødsel for førstegangsfødende, ca. 7 timer aktiv, så jeg så liksom aldri behovet for å ta noe heller. Hadde det vart ut i det vide og det brede så hadde jo kanskje behovet vært annerledes. Jeg fødte dessuten på Storken sist, så da hadde jeg nok aldri blitt tilbudt noe annet enn alternativ smertelindring uansett :P Håper å få føde der denne gangen også, jordmødrene der var virkelig kjempedyktige :)

Jeg har dessverre dårlig erfaring med det. Legen traff nerver når han stakk og det vært sinnsykt vondt :s ! Pluss at den bare fungerte skikkelig på ene siden, og ikke den andre.. skikkelig vondt å ta og hadde så dårlig effekt, så jeg gjør d nok ikke igjen. Pluss at jeg ikke klarte tisse etterpå, så de måtte tømme blæra m sånn slange pga at jeg ikke hadde følelse der :( Ser jeg har vært veldig uheldig bare, for nesten alle kvinner lovpriser jo epidural.

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Hørtes ikke ut som noen god opplevelse :(
Jeg måtte også ha hjelp til å tømme blæren i et halvt døgn etter fødselen. Klarte å tisse, men ikke å tømme blæren, så den ble hele tiden "for full". Jeg hadde ikke epidural da, så kan skje uten også.

Jeg har ikke brukt noe under noen av mine fødsler.
Men sist ble jeg satt i gang å det var fryktelig vondt så blir det til at jeg blir satt i gang denne gangen også så vil jeg vurdere det sterkt.

Alle reagerer forskjellig på alle med. Jeg blir kjempe dårlig av lyst gass så det er ikke noe for meg mens for andre så er det reddningen.

Lurer på det samme! Hadde epidural med mini, og det var faktisk som å "komme til himmelen" etter helvete med rier!:P eneste jeg kunne vært foruten, var pressinga i 1 t og 20 min, som følge av at epiduralen "stoppa opp" de gode pressriene. De kjørte på med drypp på max til slutt, og jeg følte jeg mista helt kontrollen. Så jeg skulle ønske jeg visste på forhånd hvor mye epidural stopper opp fødselen. mangen ender opp med å måtte bruke tang/sugekopp for å få ut babyen, fordi kroppen ikke jobber like godt med pressriene.. Så vi får se denne gang:P

Jeg har født begge mine uten epidural og har ikke tenkt denne gangen heller. De har ikke det på sykehuset der jeg har født de to andre heller.. Hadde sikkert tatt det med første dersom det var et alternativ, for da trodde jeg at jeg skulle dø...

Back
Topp