Entil!

Det er kjempevanskelig å anbefale en sånn helt uten å vite noe mer enn at du ønsker en sofa[8D]

Hadde du kommet inn i min butikk og spurt, ville jeg først spurt deg hva du skal bruke sofaen til. Om du vil ha en sitte-sofa eller en "sløve-forann-tv`n-sofa". Og om du tenker 3+2, 3+3 eller en eller annen slags hjørne- eller buesofa, evt med divan, sjeselong eller annen type endeavslutning. 
Så ville jeg bedt deg tatt en runde rundt og se om du fant noe du likte. Utifra det ville jeg sett litt hvilken stil du liker. Antagelig ville jeg også etterhvert spurt litt om hvilken stil du har på andre møbler og stæsj.
Så ville jeg bedt deg om å prøvesitte for å finne ut om hvilken sittekomfort du liker (myk, fast, om du vil ha en "krype-oppi-/kose-sofa" eller en sitte-sofa). Dette er den viktigste biten, synes jeg! Du skal sitte (evt ligge[8D]) godt i sofaen[:D]

Jeg er selv veldig glad i alle modul-sofaene som finnes på markedet. Sikkert fordi det er kjempemorsomt å hjelpe til å sette sammen litt utradisjonelle sofaer og lete stoffer/ huder, evt sømmer og bein[8D]
Generelt må jeg innrømme at det er morsommere å selge en spesialbestilt sofa enn å selge en sofa rett fra brosjyren[8D]

Men det finnes mye fint både av import-sofaer og sofaer fra de norske/ svenske produsentene.

Skal du ha en sofa med unik sitte-komfort er Fia fra Brunstad en sikker vinner, men den er veldig tradisjonell i designen og ikke noe særlig å ligge i.
Furninova sine modeller (svensk fabrikk med enormt mange modeller!) er generelt myke og gode og stilige. Har også enormt mange muligheter i Coffee-serien.
Inline fra Hjellegjerdet er også stilig, men krever ganske stor stue (møblene er relativt store).
Ingen slår Stordal sine (synes jeg personlig hvertfall) på design og kvalitet (de sofaene skal du slite lenge med å slite ut!), men prisen er deretter også....

Amsterdam er kjempefin og har veldig mykt og behagelig skinnkvalitet når man tar prisen med i betraktningen.
Bari er råtøff og jeg digger at den har hel sokkel istedenfor bein. Lounge-stolen er også veldig behagelig og stilig.
Jeg kunne fortsatt i evigheter[8D][:D][:D]

Ja, kort sagt, det er utrolig mange flotte sofaer, og det morsomste er at du har alle muligheter for å finne akkurat den sofaen som du sitter godt i og som passer perfekt til akkurat din stue!

Fortsetter litt til da....
Hvis du skal ha stoff-sofa ville jeg nok bedt deg vurdere løse puter kontra fastsydde av praktiske årsaker (lettere å fjerne evt flekker og to sliteflater).
Jeg ville nok også opplyst om at en veldig myk sofa vil gi etter/ sige litt sammen fortere enn en fastere (særlig viktig å være klar over dersom man har fastsydde puter).

Ja... Det er ikke bare-bare å anbefale en sofa sånn helt ut fra det blå... Men ta en tur på Bohus og få tak i en god selger som vet hva han snakker om, så håper jeg du får hjelp!

Når du har gjort det og evt funnet noen alternativer, skal du bare sende meg en pm eller spørre her, så kan jeg helt sikkert komme med innspill fra sidelinja[;)][:D][:D]

ORIGINAL: NEW ~savannah~

Sukk, Entil er jo bare såååå flink og snill du!!! [:)][:)][:)] 

Hehe.. Er jo jobben min dette da[8D] Og jeg elsker den[:D][:D]
Også er det sofa jeg jobber aller mest med og kan mest om[8D]

Jeg har egentlig ikke noe ønsker i om det blir hjørne,modul eller 3+3/3+2 (er åpen for alt der)
Eneste jeg ikke vil ha er løse puter i sofaen! Sofaen vi har nå har kun løse ryggputer, og det er grunnen til vi kvitter oss med den, samt at den er i stoff.
Så det jeg er ute etter er enten microfiber, bycast eller skinn

Stordal er forresten ikke langt unna her jeg bor[:D]

Tusen takk for at du gidder å svare![:)]

Hmmm... Du vil ikke ha løse puter, nei[8D]
Da eliminerer vi fort de aller fleste av mine favoritter, gitt[:o]
De fleste sofaene fra norske/svenske fabrikker har faktisk løse puter... Og det er hos dem du finner de fleste farge og material-valgene også...
Har du noen tanker om farger da?

De første sofaene som ramler inn i hodet mitt med faste puter er Amsterdam (creme eller sort skinn), Cuba (brun bycast-look, men er egentlig plastbelagt stoff, ikke skinn), Westport (brun mikrofiber- veldig fluffy og myk), Pireus eller Monroe (også fluffy og myke, men i sort og lys beige skinn)...

Også har vell Step fra Brunstad fastsydde puter, mener jeg.. Er en helt ny modell med kjempegod sittekomfort men et litt spesielt design (må sjekke om den kan fåes i skinn, men er ganske sikker på at den leveres i mikrofiber).

Må tenke litt mer på denne, gitt... Ta meg en runde på jobb på onsdag[8D]
Men jeg anbefaler deg likevell å ikke avskrive løse puter helt... De sitter godt på plass altså!!
Ta gjerne en tur og kjenn... Men hvis du er helt sikker på at du absolutt ikke vil ha det, så skal jeg prøve å hjelpe deg å finne et alternativ... Men utvalget begrenset seg plutselig veldig[;)]

Back
Topp