enterovirus D68

MissV

Forelsket i forumet
Er dette viruset farlig for gravide? Jobber i barnehage, og er da kanskje noe mer utsatt? Vil ikke være hysterisk, men lurer jo litt på det.. Noen som vet?

Har ikke lest noe om akkurat det, det de sier i media er at de mest utsatte er barn med astma.

Jeg tror kanskje jeg var borte i dette på sensommeren i fjor uten at jeg vet det 100% sikkert. Ikke den muterte versjonen som gir lungeproblemer/lammelser, men den formen som har vært vanlig og som lettest gir hjernehinnebetennelse av virus. Det var helt jæv*** for å si det mildt. Aldri hatt så vondt i hele mitt liv.. Men det går over av seg selv. Jeg var i allefall 24. Altså ikke barn, men snuppa hadde nettopp begynt i barnehagen. Jeg har selv aldri gått i bhg, så kanskje jeg var mer mottakelig.

Uansett, jeg ville nok sjekket det opp for sikkerhetsskyld siden det snakkes så mye om det nå :) men ikke sikkert det er noe å bekymre seg for :)

Jeg tror jeg var borte i dette på sensommeren i fjor. Ikke den muterte versjonen som gir lungeproblemer/lammelser, men den formen som har vært vanlig og som lettest gir hjernehinnebetennelse av virus. Ikke den typen som er av bakterier og som er livsfarlig. Jeg vet det ikke 100 % sikkert, men jeg var i allefall 24. Altså ikke barn, men snuppa hadde nettopp begynt i barnehagen. Jeg har selv aldri gått i bhg, så kanskje jeg var mer mottakelig.

Uansett, jeg ville nok sjekket det opp for sikkerhetsskyld siden det snakkes så mye om det nå :) men ikke sikkert det er noe å bekymre seg for :)
Kanskje jeg skal ringe legen bare for å høre.. Eventuelt helsestasjonen.. Er jo rundt 100 barn hver dag, og tett opp i 18..

Kanskje jeg skal ringe legen bare for å høre.. Eventuelt helsestasjonen.. Er jo rundt 100 barn hver dag, og tett opp i 18..

Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for. Da hadde de sikkert sagt noe om det. Det er ikke et nytt virus, bare en kraftigere sessong enn vanlig og en mulig mutasjon. Men det skader ikke spørre ! :) da er du på den sikre siden i allefall og slipper å bekymre deg unødvendig :)

Jeg tror også at de som jobber i bhg, er mer immune mot sykdommer enn vanlig folk;p Føler de minste barna i barnehagen er syk omtrent hele tiden:p

Last edited:
Jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for. Da hadde de sikkert sagt noe om det. Det er ikke et nytt virus, bare en kraftigere sessong enn vanlig og en mulig mutasjon. Men det skader ikke spørre ! :) da er du på den sikre siden i allefall og slipper å bekymre deg unødvendig :)

Jeg tror også at de som jobber i bhg, er mer immune mot sykdommer enn vanlig folk;p Føler de minste barna i barnehagen er syk omtrent hele tiden:p
Ja det er sant! Men vi har en del sykdom som feber og lignende på avdelingen akkurat nå. Jeg er sjeldent syk, blir jeg syk så er det i helgene ;( men er litt mer obs nå merker jeg..

Ja det er sant! Men vi har en del sykdom som feber og lignende på avdelingen akkurat nå. Jeg er sjeldent syk, blir jeg syk så er det i helgene ;( men er litt mer obs nå merker jeg..

Forstår godt at du er mer obs. Ring å hør med noen som vet , så slipper du å engste deg ! :)

Ringte helsestasjonen i dag og hun mente det gikk helt fint (hørtes dog litt irritert ut). Vi ringte overlegen i bydelen i dag ogsåfirmå høre om råd siden det er påvist dette der jeg jobber. Var ingen spesielle ting eg/vi måtte ta hensyn til :) så det var godt å høre :)

Back
Topp