Ensomhet ifht vennskap

morforfoerstegang24

Blir kjent med forumet
Desemberskattene 2024
Hei,

Mulig mye hormoner som er i omløp og påvirker humøret. Men er det andre enn meg som kjenner på ensomhet? Har bekjente og venner som feks steller i stand babyshower og lignende. Selv kjenner jeg på at jeg ikke har noe særlig med venner, og at hverdagen stort sett går i jobb, samboer og samboers venner om vi er ute på noe sosialt. De vennene jeg har bor ikke i samme område. Hvordan håndterer dere såfall ensomheten? Eller er jeg alene om å ha det slik?
 
  • Omsorg
Reactions: HCS
Du er ikke alene. Flyttet langt fra min hjemplass for å være sammen med mannen min for et par år siden. Av diverse årsaker så har jeg ikke egentlig noen andre enn mannen og barna her. Jeg har hund og har brukt en del tid på tur og trening med henne, men med heftig bekkenløsning i flere måneder og nå baby, så har det blitt noen ekstra tøffe måneder. Det går heldigvis bedre nå når jeg er bedre fysisk og igjen kan få litt "terapi" med å gå tur.
 
Hei,

Mulig mye hormoner som er i omløp og påvirker humøret. Men er det andre enn meg som kjenner på ensomhet? Har bekjente og venner som feks steller i stand babyshower og lignende. Selv kjenner jeg på at jeg ikke har noe særlig med venner, og at hverdagen stort sett går i jobb, samboer og samboers venner om vi er ute på noe sosialt. De vennene jeg har bor ikke i samme område. Hvordan håndterer dere såfall ensomheten? Eller er jeg alene om å ha det slik?
Fordelen med å få baby er at du får nye venner i området. Barselgrupper og barnehage (kanskje åpen barnehage om dere har)? Hva med å melde seg på gravid-yoga for å finne noen å bli kjent med i området? :Heartred
 
Back
Topp