Noen av dere vet allerede fra annen tråd, at jeg er gravid…og separert.
Vi har en gutt på snart 7, fra før. Han bor 50/50, og er hos faren denne uka, noe som betyr at jeg er alene hele uka.
Jeg har fått «påvist» svangerskapsdepresjon, og skal få hjelp til dette, men det er ikke før i januar.. det er liksom aldri hast med psykisk helsehjelp.
Jeg kjenner veldig på at ensomheten bygger seg opp, og vet ikke helt hvor jeg henvende meg. Er det noen som er i noe lignende situasjon eller har gode råd å komme med?
oppgitt
Vi har en gutt på snart 7, fra før. Han bor 50/50, og er hos faren denne uka, noe som betyr at jeg er alene hele uka.
Jeg har fått «påvist» svangerskapsdepresjon, og skal få hjelp til dette, men det er ikke før i januar.. det er liksom aldri hast med psykisk helsehjelp.
Jeg kjenner veldig på at ensomheten bygger seg opp, og vet ikke helt hvor jeg henvende meg. Er det noen som er i noe lignende situasjon eller har gode råd å komme med?
oppgitt

har du noen venner eller familie du kan prate med? Eventuelt et amathea kontor i nærheten? Amathea hjalp meg veldig for noen år siden med samtaler når jeg gikk gjennom en skilsmisse som gravid. Husk at om du kjenner at det blir for gale, og at du trenger hjelp NÅ er legevakta åpen for akutte psykiske tilfeller og ikke bare fysiske. 

også blir jeg så vanvittig glad og stolt av å lese de varme og gode svarene du får

det er nok en fortvilt situasjon, der alle følelser er lov og naturlig.