Ensom

Tine_mor

Elsker forumet
Etter jeg ble gravid og etter jeg fikk unge føler jeg at jeg mistet alle vennene mine.
Vi er på så forskjellige plasser i livet at vi har skildd fra hverandre.
Er det noen andre her ute som føler dere bare ser pupp og bleier dag ut og dag inn?

Her er det pupp og bleier hele tiden!! Ser jeg folk så har de baby også, og alle snakker om fødsel... Har egentlig ikke hatt så stort nettverk siden jeg flytta hjem etter studiene... Så kjenner meg godt igjen jeg! Føler jeg er oveivrig når de kommer til barsel treff, selv om det ofte blir så mange at man ikek får snakket noe særlig med folk, men da har jeg iallefall sett mennesker...

Jeg har heller ikke det store nettverket. Men setter stor pris på barselsgruppene mine! :)

Til tider føler jeg meg ganske ensom. Har jo flyttet vekk ifra Sandefjord hvor jeg er ifra g kjenner ikke så mange her oppe enda... Det at jeg i tillegg ikke har lappen gjør ikke saken noe lettere (skal få tatt den snart).
Bor jo på ett ganske avsideliggende sted men vi vurderer sterkt å flytte til Gjøvik for noen år (forloveden skal ta over går her oppe etter hvert)mens vi enda har muligheten til det . Prøver å gå turer vær dag og sniker meg ALTID nedom "sentrum" for å kikke litt på folk...  Er jo ikke det at jeg ikke har venninder men bare ikke så mange av dem på nytt sted enda...

Takk gud for bv sier jeg bare !!!

For meg har det vært litt motsatt. Jeg hadde nettopp flyttet hit da jeg ble gravid med storebror, og kjente ingen her da. Jeg synes barn gjør det veldig lett å bli kjent med nye folk, og nå rekker jeg aldri å møte alle jeg skulle ha møtt. Alle jeg kjenner her har enten 2-åringer eller babyer da, så det blir jo ekstremt mye barneprat. De gamle vennene mine bor langt unna, litt over halvparten har barn selv, og vi prates like ofte nå som før vi fikk barn. Takk og pris for internett, så det blir lett å holde kontakt.[:)]

Har ikke noen av vennene dine egne barn? Tror mange opplever at de da glir litt fra hverandre en stund, men dere finner nok mer sammen igjen når de kommer etter og får egne.[:)] I mellomtiden får du invitere til hyppige filmkvelder, turer eller andre ting det går an å få gjort som babymamma. Anbefaler deg virkelig å finne ut hva som er av babytilbud der du bor. Babysang, barseltreff, mor-barn trening, åpen barnehage, alt slikt er topp for å møte nye venner med barn.[:)]

Er litt slik her og, men har heldigvis en del veninner som har fått barn nå så da blir det en del babytreff.. Men andre veninner som jeg hadde mye kontakt med før og under svangerskapet hører jeg nesten ikke fra lenger... Trist, men er tydeligvis slik det er...

Mye pupp og bleier blir det jo ja... Føler ikke jeg har mista venner, men mere det at jeg syntes det er et styr å dra med seg lillemann ut i kulde å snø for å besøke folk... (liker heller ikke kjøre bil med lillemann når det er så glatt...[&:]) Ikke er jeg noe særlig fan av cafeer og shoppingsentere heller, så blir ikke til at jeg blir med på sånt... Så er jo litt min egen feil at jeg er mye hjemme[;)] Er mere "ute jente" og GLEDER meg til vår og lange trilleturer[:D][:D] Men koser meg masse hjemme sammen med lille mann[:)]

Men føler at jeg kanskje burde vært med på mer med han, bare vet ikke helt hva. Barseltreffene her er selvfølgelig lagt til de ukene jeg er på skolen å har undervisning. [&:] Så får ikke vært med på barseltreff, men jeg visste jo det da jeg ble gravid at dette ikke ble en "vanlig" permisjon men at skole og praksis skal følges opp! Kjenner heldigvis mange med barn født i år så kanskje det blir en slags "barselgruppe" utover våren når det er lettere å komme seg rundt[:)]

Absolut ikke.. Jeg glemte ikke mine venner og de glemte ikke meg! Selvølgelig noen som skle unna, men sånn er det jo[:)]
Viktig å huske på at man selv skal ta kontakt også, og at man kan gjøre ting selv om man er gravid. Jeg var MYE dårlig å lå hjemme, så fikk en del besøk.

Og nå tar jeg en hver kjangs jeg har til å komme meg ut, eller de hit å møtes de.. Men jeg bruke flaske så blir lettere! Men anbealer ALLE som ammer å starte med litt flaske, gull verdt når man vil noe, også samtidig får pappan tid alene med baby'n, eller om besteforeldre o.l skal passe[:)]

Kjenner meg veldig igjen! Hjemme har jeg masse venner og kjente, men har ikke fått noe særlig nettverk enda etter at jeg flyttet sørover... Og ikke er det lett å skaffe nye bekjentskap heller når man har hus og hjem og 2 små å ta seg av... Føler ikke jeg har energi til å bli kjent med nye folk, men samtidig vet jeg at jeg har veldig godt av å komme meg ut og se andre.. Så nå er jeg med på barselgruppe og tror det blir veldig trivelig utover våren med trilleturer og treff [:)] Men savner alle mine gode gamle venner nordpå....

Du må bare hive deg med når vi treffest, Tine Mor! Vi er jo som regel ute på noe minimum en gang i uken[:D]

Vi går turer, lunsjer, babykino.. Send meg en pm om du vil[;)]

Hadde vært kjempe koselig!![:D][:D]

( jeg går på veggene jeg om jeg bare skal gå hjemme.. Gjorde det sist mye, og det var kjipt )

ORIGINAL: Annasverden

Du må bare hive deg med når vi treffest, Tine Mor! Vi er jo som regel ute på noe minimum en gang i uken[:D]

Vi går turer, lunsjer, babykino.. Send meg en pm om du vil[;)]

Hadde vært kjempe koselig!![:D][:D]

( jeg går på veggene jeg om jeg bare skal gå hjemme.. Gjorde det sist mye, og det var kjipt )

Jo, takk for det![:)] Tror jeg må begynne å bryte ut av "bobblen" min litt!
Har vært en litt tøff omstilling å plutselig få et lite gull som jeg har ansvar for 24/7, så har vært en tilvenningsprossess.
Og i den prossessen har jeg issolert meg ganske mye.
Men nå er det på tide å komme seg ut[:)] Det går jo mot vår og deilige tider.

Ja, det er jo det[:D]

Hadde det veldig likt deg første gangen.. Isolerte meg veldig.. Det er jo en stor omveltning.. Veldig givende og veldig krevende..
Men det hjelper å tvinge seg selv ut på ting[:)]

Vi har en gruppe på FB.. Er du der? Send meg navnet ditt, så legger jeg til gruppen[:D]

Der er det masse som skjer og mange herlige jenter[;)]

Vi er vel 17 stk[;)]

Back
Topp