Ensom og trist

L-40481199

Første møte med forumet
Jeg er gravid i uke 8. Er fælt å skrive dette her, håper ikke jeg er den eneste som sitter med disse følelsene..
Jeg har slitt den siste uken med en stor følelse av ensomhet og tristhet. Misforstå meg rett! Jeg er veldig glad for å være gravid og denne babyen er veeeldig ønsket.
Kjenner på at jeg synes det er vanskelig for eksempel så skal samboer ut i morgen på fest, å jeg kjenner med en gang på den ensomhetsfølelsen og sjalusi. Føler meg helt tom. Vet heller ikke hvordan jeg skal formulere meg uten at dette høres heilt feil ut. Er det noen andre i samme båt?
 
  • Omsorg
Reactions: HCS
Jeg er gravid i uke 8. Er fælt å skrive dette her, håper ikke jeg er den eneste som sitter med disse følelsene..
Jeg har slitt den siste uken med en stor følelse av ensomhet og tristhet. Misforstå meg rett! Jeg er veldig glad for å være gravid og denne babyen er veeeldig ønsket.
Kjenner på at jeg synes det er vanskelig for eksempel så skal samboer ut i morgen på fest, å jeg kjenner med en gang på den ensomhetsfølelsen og sjalusi. Føler meg helt tom. Vet heller ikke hvordan jeg skal formulere meg uten at dette høres heilt feil ut. Er det noen andre i samme båt?
Det hørtes ikke lett ut :Heartred Selv om en graviditet er ønsket, så er det jo en stor livsomveltning, så ikke rart om du trenger å bearbeide litt. Dessuten er man jo full av hormoner som forsterker følelser. Har du snakket med helsestasjonen ennå? Kanskje du kan dra til jordmor og få pratet litt?
 
Jeg er gravid i uke 8. Er fælt å skrive dette her, håper ikke jeg er den eneste som sitter med disse følelsene..
Jeg har slitt den siste uken med en stor følelse av ensomhet og tristhet. Misforstå meg rett! Jeg er veldig glad for å være gravid og denne babyen er veeeldig ønsket.
Kjenner på at jeg synes det er vanskelig for eksempel så skal samboer ut i morgen på fest, å jeg kjenner med en gang på den ensomhetsfølelsen og sjalusi. Føler meg helt tom. Vet heller ikke hvordan jeg skal formulere meg uten at dette høres heilt feil ut. Er det noen andre i samme båt?
Enig med @HCS, prat med helsestasjonen!

Det er faktisk mer vanlig enn man tror med svangerskapsdepresjon, og skal tas alvorlig av helsepersonell. Betyr ikke at man ikke er glad for barnet eller blir verdens fineste mor, men det er en stor livsomveltning å bli gravid, og det skjer så mye i kropp og hode, at mange trenger litt støtte til å sortere tanker og følelser i denne perioden :Heartred
 
  • Liker
Reactions: HCS
Back
Topp