Ensom i permisjonstiden

MammaTilLilleGutt

Blir kjent med forumet
Hei! Hvordan har dere det i permisjonstiden?
Jeg kjenner fortiden veldig på ensomheten. Har en mann som ikke er hjemme før rundt 18 tiden på kveldene, så jeg går veldig mye aleine. Kjenner bare en annen med baby, men vi treffes sjeldent. Ellers var planen at jeg skulle være med en barselgruppe, men helsesøsteren glemte meg, så når jeg etterlyste det fikk jeg beskjed om at det var for seint. Koser meg veldig mye hjemme med lille gutten min, men noen dager er tyngre enn andre. Kjenner at i dag er en sånn dag..
 
Der ville jeg bare ringt og fått noen numre. Det er da aldeles ikke for sent å bli med! Det synes sikkert det bare er hyggelig med en (to) til. :)
 
Syns det virket litt rart jeg også. Hun sa hun skulle prøve å få tak i en gruppe, men har ikke hørt noe og det er en stund siden nå. Virket ikke veldig behjelpelig heller
 
Jeg har bare spurt i en gruppe på Facebook (type kjøp-salg) og fikk flere nye venninner som er i mammapermisjon i nærområdet.
Ellers kan du prøve å skrive at du er interessert i trillevenn eller en allerede etablert barselgruppe med samme termin. Vi på barselgruppa møttes på helsestasjon bare den første gangen. Ellers er alt annet avtalt privat.
Lag også en tråd her på BV og si ifra hvor du bor. Sikkert flere som leser her og bor i nærheten.
 
Jeg har bare spurt i en gruppe på Facebook (type kjøp-salg) og fikk flere nye venninner som er i mammapermisjon i nærområdet.
Ellers kan du prøve å skrive at du er interessert i trillevenn eller en allerede etablert barselgruppe med samme termin. Vi på barselgruppa møttes på helsestasjon bare den første gangen. Ellers er alt annet avtalt privat.
Lag også en tråd her på BV og si ifra hvor du bor. Sikkert flere som leser her og bor i nærheten.

Takk for tips!
 
Jeg er ensom jeg og. Har ikke førerkort og bor på landet, og kommer meg ingen plass. Kjenner ingen her uansett. Kjipt.
 
Jeg hadde det sånn med mitt første barn, det er trist ig vanskelig å føle ensomhet i en ellers så lykkelig tid. Håper tipsene du har fått kan være til hjelp, bare kast deg ut i det! :)
 
Så trist å høre. Slik trenger det ikke være. Kanskje du kan etterlyse noen i ditt nærområde her på forumet? Melde deg på babysang? Gå på babykino? Babysvømming? Og det med at du ikke får være med på barselgruppen på helsestasjonen er bare for dumt, ring igjen og klag!

Stor klem til deg!
 
Ja den følelsen kjenner jeg igjen fra første og andre barn. Ikke nå med tredje for dagene er travle nå.
Men vi deltok på babysang og sånne type arrangement. Det hjalp mye :)
 
Babysang, mor og barn trening, babysvømming ol. får tiden til å gå. Men man blir kanskje ikke så godt kjent på sånne ting. Ville kontaktet helsestasjonen igjen og spurt om barselgruppe. Kanskje be om en annen helsesøster. Din psykiske helse er jo viktig.

Du kjenner ei annen med baby sier du. Da kan du kanskje åpne deg for henne og be om å få treffes litt oftere. Man trenger jo bare én egentlig :)
 
Her er mannen vekke i 2 veker. Eg er veldig rastlaus så har meldt meg på 50% studie med tre samlinger i halvåret. Så leser når baby sover om morgenen og når baby er lagt seg om kvelden. Ellers går vi på babysvømming ein gang i veka. Har to venninner som ofte kjem oppom oss eller blir med oss på trilletur. Men dagene kan nokon gonger bli litt lange likevel.
 
Hei! Hvordan har dere det i permisjonstiden?
Jeg kjenner fortiden veldig på ensomheten. Har en mann som ikke er hjemme før rundt 18 tiden på kveldene, så jeg går veldig mye aleine. Kjenner bare en annen med baby, men vi treffes sjeldent. Ellers var planen at jeg skulle være med en barselgruppe, men helsesøsteren glemte meg, så når jeg etterlyste det fikk jeg beskjed om at det var for seint. Koser meg veldig mye hjemme med lille gutten min, men noen dager er tyngre enn andre. Kjenner at i dag er en sånn dag..

Heisann! Hvor bor du? Jeg kjenner også på den følelsen at dagene kan bli lange. Kjenner få som har barn, er i permisjon og bor i nærheten av Carl Berner, torshov, grunerløkka. Så ta gjerne kontakt om du tilfeldigvis skulle bo i Oslo. Eller noen andre som har lyst til å treffes på dagtid :)
 
Heisann! Hvor bor du? Jeg kjenner også på den følelsen at dagene kan bli lange. Kjenner få som har barn, er i permisjon og bor i nærheten av Carl Berner, torshov, grunerløkka. Så ta gjerne kontakt om du tilfeldigvis skulle bo i Oslo. Eller noen andre som har lyst til å treffes på dagtid :)

Hei! Jeg bor i Bergen dessverre
 
Back
Topp