Ensom i Drammen

Momof2

Betatt av forumet
Hei.
Jeg er 27 år, gift og har to barn på 5 og 7 år.
Den siste tiden føler jeg at jeg mangler venninner. Alle venninne mine ble borte etter at barna kom. Hvordan får man venninner igjen?

Hei.
Jeg er 27 år, gift og har to barn på 5 og 7 år.
Den siste tiden føler jeg at jeg mangler venninner. Alle venninne mine ble borte etter at barna kom. Hvordan får man venninner igjen?
Ta med 5-åringen i åpen barnehage noen ganger i uka. Her har ialf jeg opparbeidet mye nettverk ved å gå :)

Jeg tar med barna til alle aktiviteter som mulig. Snakker og prøver å bli kjent med foreldre. Men merker ingen tar kontakt

Synes det er vanskelig å bli kjent jeg i allerede etablerte miljøer. Jeg har vennene mine der jeg kommer fra men har ikke store nettverket her vi bor. Men det er lettere å bli kjent med de som selv er innflyttere har jeg lært.
Vi bor ikke i drammen, men håper du finner noen du kan trives med :)

Barna har stort og trygt miljø. Men jeg har ingen utenom foreldre, mine barn og mann.

Facebook: søk etter grupper for å bli kjent. Mange steder har egne slike grupper. Ellers ble jeg kjent med mange via siden Aktivitetsvenner, men det var da jeg bodde i en større by.
Ellers må du opp og delta i en eller flere aktiviteter. Frivillige verv bruker å gi god uttelling.

Kontakt noen av foreldrene i barnehagen for å avtale leketreff i helga :)

Er en egen grupper kun for jenter/damer som ønsker venner, noen å finne på noe med etc.
Den heter Hey Girl! Og de har mange forskjellige grupper i det større byene iallfall :) Er ikke fra Drammen selv men har brukt gruppen for min egen by. :)
Hvis du søker opp "Hey girl! Drammen" på fb så tenker jeg det dukker noe opp. Lykke til! Sikker på at du finner noen likesinnede å bli kjent med.

Når vi flyttet til et helt nytt sted valgte jeg å involvere meg i FAU og styret i barnehagen da fikk jeg kontakt med andre foreldre på en helt annen måte enn i levere og hente situasjoner. Fikk også kontakt på dugnader. Sendte sms til foreldre til et par av barna som mine leker med og inviterte de. Her har vi mange barn i området der vi bor så ved å være ute så kom jeg i kontakt med flere. Har nå flere gode venninner som er mammaer til jevngamle barn.

Jeg var stort sett aleine når jeg fikk barn . Men jammen jeg har fått så mange venner via barna:)
Har 3 mødrer jeg har veldig god forhold til og vi møtes. Syns det var lettare at få kontakt med foreldre i bhg en hva det er på skolen.

Jeg fikk ei god venninne her inne. Vi har veldig mange innflyttere her og de holder seg sammen med kun innflyttere. Håpløst å være den som flytta hit som barn. For de innfødte er jeg en innflytter og får ikke venner, for innflyttere er jeg en innfødt og får ikke venner. Håpløst det der.

Ta iniativet selv tenker jeg. Er sikkert mange andre som tenker som deg, men som ikke vil være til bry:Heartpink
Bli med i noe, f eks turgrupper, kor, foreldregrupper osv. Foreldre til de i klasse med barnet ditt f eks. Hvem leker barnet ditt med? Kanskje be de på besøk eller kafe?

Dette tenker jeg også mye på. Jeg er 30 og flytter til Vollen i asker i januar og får da ett par timers kjøring fra hjemplassen.

Dette tenker jeg også mye på. Jeg er 30 og flytter til Vollen i asker i januar og får da ett par timers kjøring fra hjemplassen.
Om du spiller/har spilt håndball kan jeg varmt anbefale damelaget i vollen. GUI. Har selv flyttet fra Asker og savner gjengen der.

Back
Topp