Enslig og vurderer assistert befruktning

Jeg er gravid med donor. Ble anbefalt ivf på grunn av lav amh. Hadde ett uttak og lyktes på 4 innsett. Dersom klinikken anbefaler ivf ville jeg nok gått for det, da donorsæd koster endel. Dersom du får ut flere egg får du flere forsøk per donorstrå.

Jeg har gått til hausken og de valgte donor for meg basert på utseendet.

Omsorgsattest søker du som andre har nevnt hos politiet. Det er en kjapp og enkel prosess. Ellers ble jeg bare stilt litt spørsmål om nettverk, helse og slike ting.

Ivf-prosessen gikk veldig fint for min del, jeg reagerte ikke veldig sterkt på hormonene. Egguttaket gjorde vondt på den ene siden, men der hadde de nok ikke truffet helt med bedøvelsen. Utenom det gikk det fint.

Det mest krevende synes jeg var all spenningen og usikkerheten. Spenning rundt hvordan jeg ville respondere på medisiner, hvor mange egg jeg ville få ut og før hver gravditetstest. Men det er så verdt det når det går.

Ønsker deg masse lykke til!
Ja, jeg har kanskje endret litt oppfatning av hva jeg burde velge med tanke på at jeg helst ønsker to barn. IVF er jo en del dyrere, men samtidig får man jo flere muligheter. Så bra at det lyktes for deg til slutt. :Heartred

Det høres veldig overkommelig ut med tanke på omsorgsattest, og takk og lov har jeg en passe stor familie rundt meg som jeg veit vil være veldig behjelpelige med tiden. :)

Ja, skjønner. Det vil jo automatisk bli mye forventninger og ikke minst forhåpninger knyttet til en sånn type prosess. Jeg kjenner jeg allerede er veldig spent i forhold til fertilitetsundersøkelse, så kan tenke meg hvordan resten da blir, hehe.

Takk for det! Og lykke til videre med deg og tiden fremover. :)
 
Jeg er også enebarn og ønsket meg mange barn selv. Da jeg startet IVF prosjektet trodde jeg aldri i verden at jeg skulle ha mer en ett barn alene, men nå når sønnen min er 2,5 år snart og jeg holder på med søskenforsøk (pga de fryser embryoene) så kjenner jeg jo at det er noe jeg gjerne vil. Kunne ønske jeg var yngre så jeg kunne tatt ut egg en gang til, men tror det blir for omfattende for meg. Vært ganske tøft med 4 negative forsøk nå.
Det er veldig forståelig. Jeg har alltid ønsket meg søsken selv og har tenkt at jeg alltid skulle få minst to barn. Det er målet mitt, men hvis det ikke skulle bli mulig, så er håpet i det minste å få ett barn.

Synd at det ikke har lyktes med de 4 tidligere forsøkene. Stemmer det at du da har 1 egg igjen nå som du har tenkt til å prøve en siste gang? Dessverre har man lett for å innse at man vil ha barn litt for sent, spesielt når man er alene om det. Er det noe øvre aldersgrense for når man kan ta ut egg, hvis det viser seg at man har flere igjen? Jeg skjønner at det kanskje ikke er en mulighet for deg lenger, og at det vil bli en stor belastning. Håper det ordner seg for deg på en eller annen måte. :Heartred
 
Back
Topp