Bkno4107560
Flørter med forumet
Ja, jeg har kanskje endret litt oppfatning av hva jeg burde velge med tanke på at jeg helst ønsker to barn. IVF er jo en del dyrere, men samtidig får man jo flere muligheter. Så bra at det lyktes for deg til slutt.Jeg er gravid med donor. Ble anbefalt ivf på grunn av lav amh. Hadde ett uttak og lyktes på 4 innsett. Dersom klinikken anbefaler ivf ville jeg nok gått for det, da donorsæd koster endel. Dersom du får ut flere egg får du flere forsøk per donorstrå.
Jeg har gått til hausken og de valgte donor for meg basert på utseendet.
Omsorgsattest søker du som andre har nevnt hos politiet. Det er en kjapp og enkel prosess. Ellers ble jeg bare stilt litt spørsmål om nettverk, helse og slike ting.
Ivf-prosessen gikk veldig fint for min del, jeg reagerte ikke veldig sterkt på hormonene. Egguttaket gjorde vondt på den ene siden, men der hadde de nok ikke truffet helt med bedøvelsen. Utenom det gikk det fint.
Det mest krevende synes jeg var all spenningen og usikkerheten. Spenning rundt hvordan jeg ville respondere på medisiner, hvor mange egg jeg ville få ut og før hver gravditetstest. Men det er så verdt det når det går.
Ønsker deg masse lykke til!
Det høres veldig overkommelig ut med tanke på omsorgsattest, og takk og lov har jeg en passe stor familie rundt meg som jeg veit vil være veldig behjelpelige med tiden.
Ja, skjønner. Det vil jo automatisk bli mye forventninger og ikke minst forhåpninger knyttet til en sånn type prosess. Jeg kjenner jeg allerede er veldig spent i forhold til fertilitetsundersøkelse, så kan tenke meg hvordan resten da blir, hehe.
Takk for det! Og lykke til videre med deg og tiden fremover.