Enslig og vurderer assistert befruktning

Bkno4107560

Første møte med forumet
Hei,

Jeg er en enslig og skeiv kvinne på 36 år, som så langt ikke har klart å finne den rette kjærligheten. Jeg har alltid sett for meg at jeg ville ha et stabilt forhold og barn innen alderen jeg er i nå, men sånn har det dessverre ikke blitt. Det ser heller ikke ut til at jeg kommer til å møte noen med det første. Med tanke på at jeg er skeiv, så er assistert befruktning noe jeg måtte ha vurdert uansett, enslig eller ikke, men jeg kjenner nå at tiden er inne for å i det minste starte planleggingen. Barn er noe jeg virkelig ønsker meg, som så mange andre.:Heartred

Jeg har tenkt til å få utført en fertilitetsjekk først og fremst, og hvis denne ser ser bra ut og jeg har gode muligheter, så ønsker jeg helst å gå videre med inseminering med donorsæd (IUI). Det jeg nå lurer mest på er hvilken klinikk som dere i lignende situasjon kan anbefale? Jeg ser også at noen klinikker nevner man må levere en barneomsorgsattest og være vurdert til å ha god omsorgsevne. Hvordan fungerer i så fall denne prosessen? Noen med erfaring rundt akkurat dette? :) Jeg bor forresten på Østlandet.
 
Last edited:
Hei,

Jeg er en enslig og skeiv kvinne på 36 år, som så langt ikke har klart å finne den rette kjærligheten. Jeg har alltid sett for meg at jeg ville ha et stabilt forhold og barn innen alderen jeg er i nå, men sånn har det dessverre ikke blitt. Det ser heller ikke ut til at jeg kommer til å møte noen med det første. Med tanke på at jeg er skeiv, så er assistert befruktning noe jeg måtte ha vurdert uansett, enslig eller ikke, men jeg kjenner nå at tiden er inne for å i det minste starte planleggingen. Barn er noe jeg virkelig ønsker meg, som så mange andre.:Heartred

Jeg har tenkt til å få utført en fertilitetsjekk først og fremst, og hvis denne ser ser bra ut og jeg har gode muligheter, så ønsker jeg helst å gå videre med inseminering med donorsæd (IUI). Det jeg nå lurer mest på er hvilken klinikk som dere i lignende situasjon kan anbefale? Jeg ser også at noen klinikker nevner man må levere en barneomsorgsattest og være vurdert til å ha god omsorgsevne. Hvordan fungerer i så fall denne prosessen? Noen med erfaring rundt akkurat dette? :) Jeg bor forresten på Østlandet.

Hausken!
 
Hei,

Jeg er en enslig og skeiv kvinne på 36 år, som så langt ikke har klart å finne den rette kjærligheten. Jeg har alltid sett for meg at jeg ville ha et stabilt forhold og barn innen alderen jeg er i nå, men sånn har det dessverre ikke blitt. Det ser heller ikke ut til at jeg kommer til å møte noen med det første. Med tanke på at jeg er skeiv, så er assistert befruktning noe jeg måtte ha vurdert uansett, enslig eller ikke, men jeg kjenner nå at tiden er inne for å i det minste starte planleggingen. Barn er noe jeg virkelig ønsker meg, som så mange andre.:Heartred

Jeg har tenkt til å få utført en fertilitetsjekk først og fremst, og hvis denne ser ser bra ut og jeg har gode muligheter, så ønsker jeg helst å gå videre med inseminering med donorsæd (IUI). Det jeg nå lurer mest på er hvilken klinikk som dere i lignende situasjon kan anbefale? Jeg ser også at noen klinikker nevner man må levere en barneomsorgsattest og være vurdert til å ha god omsorgsevne. Hvordan fungerer i så fall denne prosessen? Noen med erfaring rundt akkurat dette? :) Jeg bor forresten på Østlandet.

Jeg har også fått barn alene. Det ble aldri foretatt noe omsorgsvurdering av meg, men jeg måtte levere en politiattest. Tror det står i lovverket at legen som henviser skal vurdere om man er egnet eller ikke, men tror dessverre dette ikke gjøres i praksis. I de private klinikkene gjøres det i hvertfall ikke, men tipper de krysser av et sted at det er foretatt en viss vurdering.

Tar du kontakt med en privatklinikk så ber de deg om å ta blodprøver og sjekker om livmoren din der okei ut, vil anbefale en gjennomskylling av eggstokker (hvis inseminering) for å være helt sikker på at de ikke er tette.

Jeg var på Medicus i Oslo og er sånn semifornøyd med dem, virker som de anbefaler alle IVF uavhengig om man egentlig trenger ikke eller. Har hørt mange snakke godt om Hausken så ville forsøkt dem!
 
Spennende! Jeg gjennomførte IUI for å få mitt barn. Dog gjorde jeg det i Danmark, så kan dessverre ikke anbefale noen klinikker i Norge.
Så ønsker deg bare masse lykke til!
 
Back
Topp