Enslig forsørger og økonomi

https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/overgangsstønad#chapter-2

Hun har nok ikke mottatt dette før når hun nå skal utdanne seg, og ikke vet hva hun har krav på. ;)

Det vet vi ikke [emoji5] Opplever deg som lite hjelpsom i denne tråden (og andre tråder) og mest kranglete. Det går frem fra TS at hun er veldig fortvilt over sin økonomiske situasjon som aleneforsørger og usikker på sin fremtid mtp aap evt skole. Hun ber om råd for å finne ut hva hun har krav på og trenger kanskje litt mer oppløftende svar. Ta deg sammen [emoji5]
 
Det vet vi ikke [emoji5] Opplever deg som lite hjelpsom i denne tråden (og andre tråder) og mest kranglete. Det går frem fra TS at hun er veldig fortvilt over sin økonomiske situasjon som aleneforsørger og usikker på sin fremtid mtp aap evt skole. Hun ber om råd for å finne ut hva hun har krav på og trenger kanskje litt mer oppløftende svar. Ta deg sammen [emoji5]

Du synes den eneste som har kommet med noe konstruktivt er kranglete? Hm, det sier vel mer om deg enn om meg. Strengt tatt er bør du vel ta ditt eget råd i stedet for å sutre over andre som vet mer. [emoji4]
 
Du synes den eneste som har kommet med noe konstruktivt er kranglete? Hm, det sier vel mer om deg enn om meg. Strengt tatt er bør du vel ta ditt eget råd i stedet for å sutre over andre som vet mer. [emoji4]

Det er nok flere som har kommet med noe konstruktivt. Du kommer med påstander ifht nav som er ganske bastante. Det er mulig å ta utdanning med aap. Om det er tilfelle for TS må hun ta med nav. Det er også mulig å ta utdanning med overgangsstønad dersom behovet er der.

Men det er vel heller tonen din jeg sikter til.
 
Det er nok flere som har kommet med noe konstruktivt. Du kommer med påstander ifht nav som er ganske bastante. Det er mulig å ta utdanning med aap. Om det er tilfelle for TS må hun ta med nav. Det er også mulig å ta utdanning med overgangsstønad dersom behovet er der.

Men det er vel heller tonen din jeg sikter til.

Tror du bør lese over tråden en gang til før du uttaler deg noe mer.
Nå begynner det å bli pinlig.
 
Bruk nettvett!
Vi ønsker å legge til rette for en saklig debatt på forumet og ber alle bruke fornuft og god folkeskikk. Vær omtenksom overfor dine meddebattanter. Bak ethvert kallenavn sitter det et menneske som fortjener å bli behandlet med respekt, selv om man er uenige om sak. Diskuter gjerne sak så fillene fyker, men unngå å gå til usaklige personangrep. Alle brukere har muligheten til å rapportere innlegg som strider mot forumreglene. Vi oppfordrer dere til å gi forumledelsen beskjed dersom dere oppdager innlegg som bryter reglene.

Hentet fra forumreglene
 
Hmm.. eg veit ikkje. Men ville tatt kontakt med saksbehandlar og fått hjelp til å få oversikt over alternativ. Veit det er litt både og ka der er å få av hjelp, men eg har vertfall god erfaringar [emoji4] det er ikkje alltid reglane er så «svart/kvitt) som det står på sidene, men då må eg nesten snakke med nav og vere ærlige for å få god hjelp. Lykke til! [emoji4]
 
Kan ikke svare på spørsmålet ditt. Men mener jeg leste en gang at den doble barnetrygden ble trukket tilbake når man hadde vært samboer i mer enn ett år. Mulig jeg tar feil, men det har liksom festet seg. I så tilfelle gjelder det kanskje andre ordninger også?

Får ikke noe støtte utover dobbel barnetrygd, og har ikke samboer - så kan dessverre ikke bidra med noe her.
 
Back
Topp