Enn hvis?

bondemamma85

Forumet er livet
❤Januarlykke 2022❤
Venter mitt fjerde barn og d er åtte år siden sist jeg hadde baby,i d siste har tankene svevd og d har blitt en del enn hvis tanker..enn hvis jeg har glemt alt? Kan jo ikke sammenligne en baby me en sykkel:P samtidig føler jeg meg mye tryggere på meg selv,mer tålmodig og sikker i morsrollen enn da jeg fikk baby første gang som 15 åring (naturlig nok). Men så har man jo den der enn hvis da..ikke akkurat d store problemet altså:P ikke at d stresser meg heller,men er mer bekymret nå enn de tre første gangene. Tok litt tid før jeg klarte å knytte meg ordentlig til mageboeren,men nå er jeg redd for at d skal skje lille noe. Hvilke tanker har dere? Enten d er førstegangs eller fjerdemann som er på tur?:)

Nr 2 på to år, så bekymrer meg ikke for det akkurat ;)

Men det "sies" jo at om det er mange år mellom fødslene så blir det omtrent som å starte på nytt. Syns det høres spennende ut, jeg. Så herlig å ha startet så tidlig med barn at man kan få oppleve spedbarnsperioden i to omganger!

Vi har jo "dårlig" tid og ender opp med tettere barn enn hva vi egentlig syns er "perfekt", så den ene babyperioden er jo nesten ikke over før den nye begynner.

Det blir to år mellom mine første, og det synes jeg er perfekt :) vi er unge, og har ikke dårlig tid. Syntes baby og småbarnstida er ganske slitsomt, og vil heller være effektiv (produktiv) enn å spre dem ut over mange år :p

Men det "sies" jo at om det er mange år mellom fødslene så blir det omtrent som å starte på nytt. Syns det høres spennende ut, jeg. Så herlig å ha startet så tidlig med barn at man kan få oppleve spedbarnsperioden i to omganger!

Vi har jo "dårlig" tid og ender opp med tettere barn enn hva vi egentlig syns er "perfekt", så den ene babyperioden er jo nesten ikke over før den nye begynner.

Gleder meg veldig til ny spedbarnsperiode ja:) og blir jo noe helt annet nå enn da jeg var 15:) håper bare jeg husker vesentlige ting:P men d går helt sikkert fint:)

Også min nr 4 å jeg blir mer å mer engstelig i hvert svangerskap.. litt også fordi jeg å vet mer enn jeg gjorde med første, vet ting som kan gå galt.

Også min nr 4 å jeg blir mer å mer engstelig i hvert svangerskap.. litt også fordi jeg å vet mer enn jeg gjorde med første, vet ting som kan gå galt.
Ikke sant,her har jeg født to barn i uke 33,og d har gått bra,betyr ikke at d gjør d denne gangen om lille skulle komme i uke 33 også..og jeg må helt sikkert legges inn tidlig for å gå lengst mulig, og vi har fem barn hjemme og over 200 sau(og d er lamming rundt den tiden),+ hus og hjem som skal passes på...vi har heldigvis god hjelp i svigers og bestesvigers,men...

Blir nesten 8 år mellom nr 3 og 4 for meg og. Jeg bekymrer meg ikke for om jeg har glemt noe, føler meg ganske sikker på at denne gangen vil bli en like fin opplevelse som sist. Jeg ble mamma som 18 åring med første, det gikk jo fint det :)

Ble spurt av venninna mi i går om jeg ikke syns det vil bli slitsomt å begynne på nytt igjen. Klart, det blir 4 barn med veldig forskjellige behov, men ser det også positit at de er store nå og kan ta del i babyen på en annen måte enn da de var yngre.

Blir nesten 8 år mellom nr 3 og 4 for meg og. Jeg bekymrer meg ikke for om jeg har glemt noe, føler meg ganske sikker på at denne gangen vil bli en like fin opplevelse som sist. Jeg ble mamma som 18 åring med første, det gikk jo fint det :)

Ble spurt av venninna mi i går om jeg ikke syns det vil bli slitsomt å begynne på nytt igjen. Klart, det blir 4 barn med veldig forskjellige behov, men ser det også positit at de er store nå og kan ta del i babyen på en annen måte enn da de var yngre.
Er nok heller d at jeg er mer bekymret me tanke på at jeg vet mer hva som kan gå galt nå..blir jo oftest mer bekymret dess gamlere man blir:P og jeg føler meg nok tryggere på morsrollen nå som 30 og ikke 15;) blir koselig å få oppleve alt på nytt igjen,og ikke minst at jeg føler d er mer tilrettelagt denne gangen!:)

Er nok heller d at jeg er mer bekymret me tanke på at jeg vet mer hva som kan gå galt nå..blir jo oftest mer bekymret dess gamlere man blir:P og jeg føler meg nok tryggere på morsrollen nå som 30 og ikke 15;) blir koselig å få oppleve alt på nytt igjen,og ikke minst at jeg føler d er mer tilrettelagt denne gangen!:)
Jeg skjønner det på en måte. Jeg og er mer engstelig og ser for meg at jeg blir en skikkelig hønemor ovenfor henne. Men det var jeg delvis med sistemann også, og da var jeg 25 år.

Back
Topp