Enkle mellommåltid

Storken88

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Noen som har tips til enkle mellommåltid? Spiser normalt ikke dette, men merker nå at jeg har et behov for noe lite mellom lunsj og middag.
Gjerne noe som ikke får blodsukketet til å skyte i været!

Jeg sitter og spiser et lite mellommåltid nå, ikke noe oppfinnsomme greier, men ordna meg et rugsprø med smør, ost og agurk på, og en håndfull cashewnøtter :happy:

Jeg sitter og spiser et lite mellommåltid nå, ikke noe oppfinnsomme greier, men ordna meg et rugsprø med smør, ost og agurk på, og en håndfull cashewnøtter :happy:

Nam, nå fikk jeg lyst på cashewnøtter! Takk for tipsxsmile5
Spiser du saltede nøtter?

Jeg liker gjerne å spise litt oppkuttete grønnsaker til mellommåltid, noen små tomater, en halv avocado, en liten yoghurt, handfull nøtter eller ett knekkebrød med magert pålegg. :)

Nam, nå fikk jeg lyst på cashewnøtter! Takk for tipsxsmile5
Spiser du saltede nøtter?

Ja de er salte! Det er jo skikkelig snacks! :happy::happy: Leser en kostholdsbok for gravide nå som påpeker at salt ikke er farlig, men heller nødvendig mtp. høyt væskeinntak nå i graviditeten. Så spiser de med god samvittighet :p Og nøttene i seg selv er jo sunne!

Boka jeg leser heter forresten «Real food for pregnancy», har ikke kommet så langt så har ikke fått gjort meg opp en mening om den enda :D

Ja de er salte! Det er jo skikkelig snacks! :happy::happy: Leser en kostholdsbok for gravide nå som påpeker at salt ikke er farlig, men heller nødvendig mtp. høyt væskeinntak nå i graviditeten. Så spiser de med god samvittighet :p Og nøttene i seg selv er jo sunne!

Boka jeg leser heter forresten «Real food for pregnancy», har ikke kommet så langt så har ikke fått gjort meg opp en mening om den enda :D

Ja det er jo med salt det er digg!:joyful:
Da går jeg til innkjøp av det:happy:

Jeg varierer mellommåltidet alt etter setting, er jeg på farten spiser jeg gjerne frukt eller grønnsaker som gulrot. Er jeg hjemme blir det fort et knekkebrød, en skive eller en yoghurt. Avhenger også av matlyst og form:happy: Jeg liker veldig godt å kjøpe inn de små begrene som Kiwi har med enten frukt eller grønnsaker i porsjonsbeger!

Yoghurt med bær eller noe frukt er favoritten her ❤️ Eller så lager jeg smoothie:) men det tar litt tid :) på farten har jeg med meg noen nøtter eller en sånn energibar:)

Knekkebrød med tomatsmak (finnes i den glutenfri avdelingen) med grønnsakspostei og cherrytomater er syyykt godt! Har helt dilla her!
Ellers er nøtter som er nevnt gull ja!
Og cottage cheese med bær/banan honning, nøtter/og frokostblanding
:D:D:D

Lurt med nøtter! Her har jeg spist noe frukt eller grønnsaker, men kan gjerne få noen gode tips herifra :)

Jeg må småspise hele tiden og har kjøpt sånn tuc kjeks siden jeg må ha noe salt :angelic:

Avokado med salt og pepper:D eller hjemmelagde energibarer

Back
Topp