Enkle fornavn!

Esuna

Blir kjent med forumet
Vi har sånn halvveis bestemt oss for å ha mellomnavn Aurelia, men ønsker et "enkelt" fornavn.

Vi ligger litt på Thea Aurelia. Noen som har noen gode forslag til andre fornavn som passer med Aurelia? :happy:
 
Ida Aurelia
Oda Aurelia
Ada Aurelia
Åse Aurelia
Liv Aurelia
Anna Aurelia
Synne Aurelia
Leah Aurelia
 
Kaja aurelia
Hanna aurelia
Maja aurelia
Emma aurelia

ser at basiclly kan man bruke alle korte navn med a-endelse iallfall.
 
Elin Aurelia
Iben Aurelia
Tiril Aurelia
Ruth Aurelia
Siv Aurelia


Jeg er lærer og sier og hører navn ganske ofte, så overtenker nok litt mye Men opplever at dobbeltnavn som begynner og slutter på samme vokallyd kan gli litt inni hverandre, også blir det uttalen litt rar på navn nr 2 - Thea Urelia for eksempel. Om mellomnavnet ikke skal brukes til vanlig, har det jo ikke noe å si det da :) Men om dere liker Aurelia, hvorfor ikke ha det først eller alene? Aurelia er jo fint!
 
Grunnen til at vi skal ha det til mellom navn er fordi samboer og jeg er noen nerder :hilarious: og på datteren vår som heter Emma Liliana så er mellomnavnet tatt fra favoritt kortet til samboeren i magic the gathering kortspillet og vi tenkte å fortsette i samme stilen, mens Aurelia er ett av mine :angelic: og han ønsker veldig ett dobbelt navn :) ser veldig godt poenget med a endringene så skal ha det i bakhodet!

Elin Aurelia
Iben Aurelia
Tiril Aurelia
Ruth Aurelia
Siv Aurelia


Jeg er lærer og sier og hører navn ganske ofte, så overtenker nok litt mye Men opplever at dobbeltnavn som begynner og slutter på samme vokallyd kan gli litt inni hverandre, også blir det uttalen litt rar på navn nr 2 - Thea Urelia for eksempel. Om mellomnavnet ikke skal brukes til vanlig, har det jo ikke noe å si det da :) Men om dere liker Aurelia, hvorfor ikke ha det først eller alene? Aurelia er jo fint!
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210223-224425_Chrome.jpg
    Screenshot_20210223-224425_Chrome.jpg
    27,2 KB · Visninger: 17
  • Screenshot_20210223-224540_Chrome.jpg
    Screenshot_20210223-224540_Chrome.jpg
    30 KB · Visninger: 17
Elin Aurelia
Iben Aurelia
Tiril Aurelia
Ruth Aurelia
Siv Aurelia


Jeg er lærer og sier og hører navn ganske ofte, så overtenker nok litt mye Men opplever at dobbeltnavn som begynner og slutter på samme vokallyd kan gli litt inni hverandre, også blir det uttalen litt rar på navn nr 2 - Thea Urelia for eksempel. Om mellomnavnet ikke skal brukes til vanlig, har det jo ikke noe å si det da :) Men om dere liker Aurelia, hvorfor ikke ha det først eller alene? Aurelia er jo fint!

Vanligvis enig med deg, men i dette tilfellet blir det noe annet. Aurelia uttales ikke med A, men med en lyd som er nærmere Æ, tilsvarende Aurora. Derfor er ikke navn som slutter med a et problem. Det blir ikke samme effekt som ved f.eks Anne Eline eller Emma Adine. :)

Enig i at Aurelia også passer fint alene.


Edit: Trodde dette var på navneforum, men lar det bare stå. Lykke til med navnevalget :)
 
Vanligvis enig med deg, men i dette tilfellet blir det noe annet. Aurelia uttales ikke med A, men med en lyd som er nærmere Æ, tilsvarende Aurora. Derfor er ikke navn som slutter med a et problem. Det blir ikke samme effekt som ved f.eks Anne Eline eller Emma Adine. :)

Enig i at Aurelia også passer fint alene.


Edit: Trodde dette var på navneforum, men lar det bare stå. Lykke til med navnevalget :)
Så klart, men det hjelper ikke så mye hvordan navn egentlig skal uttales i farten når det er ett av 29 andre navn å holde styr på :angelic: Dobbeltnavn bli nok ofte litt ekstra utsatt for rare uttaler og tonefall, så mitt tips er å holde det enkelt om man kan, så ikke barnet må rette på feil uttale stadig vekk. Men det er det jo ulike meninger om vet jeg :bag:
 
Back
Topp