Enkeltnavn eller dobbeltnavn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Går dere for enkeltnavn eller dobbeltnavn?

Dere med barn fra før, hva valgte dere da?

Enkeltnavn på alle 3. Sambo var veeeeldig opptatt av at jentene kun skulle ha ett navn, for i hans familie er det mye dobbeltnavn og han trives ikke med sitt

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

jeg vil ha enkeltnavn, siden det kun er ET dobbelnavn jeg vil ha, men sambo nekter på navnet og vil også kun ha enkeltnavn .. så hadde ikke fått dobbelnavn uansett :P

Blir nok dobbeltnavn her, men kommer ikke til å insistere på at begge navnene nødvendigvis blir brukt hele tiden. Flere av mine barndomsvenner hadde dobbeltnavn og noen av foreldrene sa vi MÅTTE bruke begge navn på dem :p Det kan bli tungt for små barn hvis navnet er langt :) Jeg har stort sett bare brukt ett av mine, men synes likevel det er fint å ha to :)

Her er det enkeltnavn og kun ett etternavn.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Vi skal ha dobbeltnavn, men ikke med bindestrek. Har selv to navn, men bruker bare det ene til vanlig.

Mini har enkeltnavn, og det kommer lille i magen også til å få:) Men de har etternavn som blir ganske langt da, siden de får ett etternavn fra hver av oss, og begge brukes:) Nå heter vi foreldre det samme også, etter at vi giftet oss:)

Sent from my iPad using BV Forum

tror det blir enkeltnavn. Førstemann har enkeltnavn og to etternavn og samme får nr to så da holder det nok med ett navn :)

Enkeltnavn hos oss og, men to etternavn. Jeg har dobbeltnavn og to etternavn og det er skikkelig kjipt. Men slik er det.

Jeg har ei datter som heter Angelica Marie - men denne gangen velger vi enkeltnavn på lillebror :-) fordi Marie ikke blir brukt på storesøster. Så av den enkle grunn erfaringsmessig så blir det kun enkeltnavn :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Eldstejenta har dobbelt (ett fra meg og en fra faren) men nå har vi ikke bestemt oss enda.

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror ventes 16.januar-2015

Enkeltnavn her også :)

Storesøster har dobbelnavn og vi bruker begge navnene. Lillebror i magen er foreløpig navneløs, men blir nok å få enkeltnavn. Dobbelnavn er en jentegreie både for meg og gubben. Aner ikke hvorfor.

Termin januar 2015

Både samboeren og jeg har dobbeltnavn. Han er veldig imot lange navn, så tror det blir enkeltnavn her.. Datteren min har enkeltnavn :) Lettere egentlig :)

Vet ikke enda, jeg har dobbeltnavn mens sambo har enkelt. Men heller mot enkelt navn siden vi skal ha gutt :)

Back
Topp