Enkelt eller dobbeltnavn

Ett fornavn og ett etternavn. Har selv 2 fornavn og bruker sjelden navn nr 2. Ville ha korte navn.
 
Enkelt :)
 
Vi har doble navn på barna fordi vi ville ha inn litt oppkalling i mellomnavnet. I en ellers så barnløs familie ville vi føre noe videre. Barna har kun ett etternavn.

Jeg har følelsen av at majoriteten av barna som vokser opp i dag har tre navn. Enten to fornavn og ett etternavn, eller ett fornavn og to etternavn.
 
Her har jeg enkelt navn og kjæresten har dobbelt. Men han bruker dem aldri, har et kallenavn, som alle bruker.
Vi har begge etternavn som vi beholder, så barnet får uansett to etternavn. Da er det nok med et fornavn.
Jeg personlig synes at hvis det skal være dobbeltnavn så skal begge brukes. Min samboer mener at dobbeltnavn er greit, men trenger bare bruke ene.
Og hvis vi bare skal bruke det ene, ja da trenger ungen bare et ;)
 
Samboer er svensk og i hans familie er det vanlig med trippelnavn. Så vi fører tradisjonen videre med tre navn, de har Carl og Benny som guttenavn som gjentas generasjon etter generasjon, og Isabel og Kajsa som jentenavn som gjentas. Man kaller opp med et navn fra hans familie og et navn fra ektemake sin side. Så blant søskenbarn på hans side så har noen av de ganske like navn. Så blir det en gutt så blir det "Carl-Daniel Liam" med Liam som tiltalenavn, og blir det jente så blir det "Charlotta Helen Isabel" med Charlotta som tiltalenavn :)
 
Dobbeltnavn på mini, men bruker kun det første. Men det er såpass uvanlig at vi syns det var greit med et litt mer normalt alternativ om han noen gang ikke føler for å kalle seg det første.

Vurderer dobbeltnavn til lillebror av samme grunn, veldig uvanlig fornavn.
 
Enkelt
Har dobbeøtnav selv og kan ikke fordra det så jeg har sagt hele tiden at mine barn skulle ha enkelnavn
 
Hvis dobbeltnavn syntes jeg begge navnene skal brukes, ikke kun gi dobbeltnavn pga foreldrene ikke ble enige om navnevalget :) ellers enkelt.
 
Dobbelt navn her:)
Syns ofte navnene kommer mer til sin rett da, oppkaling i tillegg her og både jeg og mannen har også 2 navn.
 
Vi skal ha enkelt navn, men et langt navn, hvis vi skulle hatt et kort navn så hadde jeg lyst på mellomnavn, men mannen er fast bestemt på bare enkeltnavn så da gikk vi for et langt navn :)
 
Enkelt
 
Back
Topp