Enkel salat

Som måltid eller siderett?

Som måltid liker jeg noe kjøtt i. Kylling? Bacon? Og evt kald pasta.

Ellers er jo jeg veldig glad i tomat som du ikke kan ha. Men agurk, paprika, gulrot i skiver, sukkererter? Aktuelt med ost av noe slag? Feta eller vanlig hvitost, ettersom hva du liker

Som måltid eller siderett?

Som måltid liker jeg noe kjøtt i. Kylling? Bacon? Og evt kald pasta.

Ellers er jo jeg veldig glad i tomat som du ikke kan ha. Men agurk, paprika, gulrot i skiver, sukkererter? Aktuelt med ost av noe slag? Feta eller vanlig hvitost, ettersom hva du liker
Måltid. Lunch ish.

Cashewnøtter
Salat
Gulrot
Kål
Paprika
Eplebiter
Vannmelon på sommeren
Kålrot
Kylling

Min standarbase er brokkoli, rødløk og pasta (jeg har også tomat og gjerne skinke i). Brokkoli gir god tyggemotstand og metter godt og basen er lett å variere med det man har i kjøleskapet, som kylling, egg, pinjekjerner, gulrot etc

Er veldig glad i å ha kokt egg og litt fullkornspasta i. Bruker som regel kylling i «vanlig» salat. Varierer mellom fetaost i olje og gulost i terninger med olje. Oppskrift: noen spiseskjeer olje uten smak, hvitost skjært opp i terninger, et hvitløksfedd og litt diverse krydder. En annen digg variant er å ha oppi litt sennep og honning i tillegg, det blir veldig godt. Har så dette stående i kjøleskapet i en lukket boks. Bruker ikke dressing når jeg har dette i. Vender oljen inn i salaten.

Er også glad i tacosalat, bruker da taco-kjøttdeig, salat, mais, løk, ost og rømme. Perfekt hvis man har rester fra middag. Hender jeg også steker litt ekstra kjøttdeig og setter til side til salat.

Salat med marinert scampi er også en favoritt hos meg. Kjøper scampi fra Rema sitt merke, den som er spiseklar. Marinerer i olje eller sesamolje med hvitløk og chili. Veldig godt med mango i denne salaten hvis man liker det!

Virker kanskje ikke som de enkleste tingene, men hvis man prepper skikkelig er det veldig raskt og overkommelig.

Fresh grønn salat: isbergsalat, ruccola, kiwi, limejuice. Topp med kokt egg, kyllingfilet eller biffstrimler. Enkelt, sunt og ganske godt. Skikkelig godt med sprøtt bacon, cherrytomat og hvitløksbaguett til.

Hvis du skal bli mett bør du ha proteiner og fett i. Er glad i egg, nøtter, kylling, fetaost, gulost, bønner..sleng på litt olivenolje for sunt fett som metter :) nam! Blir sulten :hilarious:

Back
Topp