Er veldig glad i å ha kokt egg og litt fullkornspasta i. Bruker som regel kylling i «vanlig» salat. Varierer mellom fetaost i olje og gulost i terninger med olje. Oppskrift: noen spiseskjeer olje uten smak, hvitost skjært opp i terninger, et hvitløksfedd og litt diverse krydder. En annen digg variant er å ha oppi litt sennep og honning i tillegg, det blir veldig godt. Har så dette stående i kjøleskapet i en lukket boks. Bruker ikke dressing når jeg har dette i. Vender oljen inn i salaten.
Er også glad i tacosalat, bruker da taco-kjøttdeig, salat, mais, løk, ost og rømme. Perfekt hvis man har rester fra middag. Hender jeg også steker litt ekstra kjøttdeig og setter til side til salat.
Salat med marinert scampi er også en favoritt hos meg. Kjøper scampi fra Rema sitt merke, den som er spiseklar. Marinerer i olje eller sesamolje med hvitløk og chili. Veldig godt med mango i denne salaten hvis man liker det!
Virker kanskje ikke som de enkleste tingene, men hvis man prepper skikkelig er det veldig raskt og overkommelig.