Enkel matte

Igrunn kan det være flere svar her, men om det er enkel matte uten parentes blir det vel 3. Kommer an på hvordan en setter det opp.
 
Det må bli 7, for man skal alltid gange først. Da får du 9-5 som er 4, pluss 5*0 som blir 0, pluss 3. Det blir 7 :-)
 
Min samboer er fortsatt ikke enig i at man kan bare sette inn et gangestykke i midten uten å vite hvordan det skal deles opp.

(han er lærer forresten )
 


monsy skrev:
Det må bli 7, for man skal alltid gange først. Da får du 9-5 som er 4, pluss 5*0 som blir 0, pluss 3. Det blir 7 :-)



Seff. Hva i alle dager kommer alle 1-tallene mine fra?! *flaut*
 


*lykkeligst* skrev:


Shadow skrev:
Okey jenter/damer
9-5+5*0+3=??

husk at man skal regne ut fra venstre til høyre og x*0 blir alltid 0 så da sitter du igjen med 0+3 som er 3 



Men man skal også alltid gange før plusse. Det vil si at man skal ta 5 x 0 først, så plusse sammen. Oppgaven blir da. 9-5+0+3 og det er jo 1.


Da er det mer avansert matte igjen ;)
Dette er lett matte :D
 


Klatremus Lillemann skrev:
Min samboer er fortsatt ikke enig i at man kan bare sette inn et gangestykke i midten uten å vite hvordan det skal deles opp.

(han er lærer forresten )


Men min mann som har høy fysikk utdanning er enig i 3 hmmmm
 
Hvis du tenker barneskolematte har da de ikke begynt med paranteser, og da er jo 3 rett:)
 


Masala skrev:
Hvis du tenker barneskolematte har da de ikke begynt med paranteser, og da er jo 3 rett:)



Ja, men regelen om at gange kommer før pluss teller jo før de har lært paranteser også.
 


*lykkeligst* skrev:


Masala skrev:
Hvis du tenker barneskolematte har da de ikke begynt med paranteser, og da er jo 3 rett:)



Ja, men regelen om at gange kommer før pluss teller jo før de har lært paranteser også.



Hehe åja:) ikke vet jeg! Likte de få minuttene jeg følte meg smart jeg da;)
 


monsy skrev:
Det må bli 7, for man skal alltid gange først. Da får du 9-5 som er 4, pluss 5*0 som blir 0, pluss 3. Det blir 7 :-)

trodde jeg også, men det er uendelig lenge siden jeg har hatt matte så skal ikke være for sikker :)
 
Jeg er oxo enig i at det skulle vært paranteser, men regner man etter barneskole/enkel matte så regnes det rett bortover og da er je absolutt enig i 3 som rett svar 
 
He he, skjønner jeg tenker ikke så avansert jeg så kom frem til tre:P
 
Back
Topp