Enkel frokost/ lunsj

abrakad

Forelsket i forumet
Hei!
Jeg har begynt med trening og prøver en sunnere livsstil. Middag er ingen problem, men det å ta seg noe kjapt er et kjempeproblem for meg!
Kan lage en eggerøre og noen tomater + avokado, men ikke hveeer dag! En brødskive også av og til, men ikke sånn super sunt da.
Wrap lager jeg også av og til - av feks lompe. Men det tar liksom litt lengre tid enn jeg har på farten. Har en 2 åring som er i fullt firsprang 16 timer i døgnet så det å "dulle" med mat er ikke helt innafor i min hverdag..
Skal prøve kjøleskapsgrøt! Noen gode oppskrifter her? Andre raske, sunne "hive innpå" måltider dere kan tipse meg om?
 
Noe så enkelt som å maule kokt egg :smug: Eventuelt skinke, ost og paprika i tillegg :)

Cottage cheese med litt flytende natreen og mandelessens og spise det med syltetøy uten tilsatt sukker(det har blått lokk).

Vaniljekesam uten tilsatt sukker toppet med propud chocolate, og/eller bær :shy:
 
Chiapudding
 
Sånne frøknekkebrød med avokado er godt. Eller annet av grønnsaker. Jeg pleide lage med guacamole og tomat som pålegg.. :p
 
Hjemmelaget hummus enten med grønnsaker (paprika, gulrot eller stangselleri) som man dypper i eller på skiva er ganske raskt og du kan lage for flere dager. Oppskrift hummus: 1 boks kikerter, 1-2 ss tahini (evt litt olivenolje istedenfor), litt vann, halvt fedd hvitløk og evt. litt sitron og spisskummen hvis du liker det. Miks alt sammen med stavmikser. Tar typ 2 min å lage.

Kjøleskapsgrøt er godt å variere med nøtter, frø, frukt, kokosflak osv. synes jeg :)

Grønnsakssuppe kan man lage for flere dager og drikke enten kald fra glass eller varme opp kjapt i mikro.
 
Vi spiser havregrøt med chiafrø hver dag til frokost (hele familien), blir ikke lei av det. Mett i timesvis og enkelt å lage!
 
Back
Topp