Enkefalos hopper i det igjen!

32+3

Uke 32, dere!! Can you believe it?! :excited001 Det betyr at vi har passert grensen fra moderat prematur til "bare" prematur. For oss som har hatt en reell frykt for ekstremt prematur, så blir jo prematur bare peanuts i forhold :D Jeg slutter ikke å la meg imponere over hvor langt vi skal komme dette svangerskapet. Håper det varer lenge til!

Ellers er formen ganske lik som den har vært. Jeg har slitt skikkelig de siste dagene med den ekstreme varmen da. Vært utrolig kvalm, svimmel og utilpass. Jeg elsker jo egentlig sånne sommertemperaturer og har trodd hele sommeren at jeg takler varme godt selv som gravid. Men jeg har fått erfare nå at det er når temperaturen holder seg under 25 grader. Går den opp mot 30, takler jeg varme himla dårlig! Veldig glad for at det er overskyet og litt kjølig i dag. :rolleyes:

Ferien er over her, og det synes jeg var utrolig godt. Bekkenet har vært veldig vondt pga mye aktivitet og lite hvile. Toåringen har innkjøring i ny barnehage fra i dag, og det var jeg som var med i dag. Det ble altfor mye sitting på gulvet, så far er nødt til å ta over de neste dagene for at jeg i det hele tatt skal klare å gå fremover o_O Ellers synes jeg det er fryktelig utfordrende å være så handikappet gravid med en toåring som har sitt første møte med "trass". Fy søren, vi får kjørt oss! :bag:

Uansett. Ny gravidoppdatering kommer her :)

Termin: 24.9.19

- På vei: 32+3

- Igjen til termin: 56 dager :wideyed:

- Trimester: 3. trimester

- Neste svangerskapskontroll: I morgen hos jordmor

- Ultralyd: Vekstkontroll og kontroll av livmorhals 8. august på lokalsykehuset

- Kjønn: Gutt ❤️

- Utålmodig: Nei, ikke så mye. Selvfølgelig lei av kropp som ikke funker, men bortsett fra det, går det litt for fort nå :p

- Nye innkjøp: Stellebord, tripp-trapp (henter i morgen), babygym, litt sengetøy.

- Utstyr som mangler: Stellematte, apotekvarer, ståbrett til storebror.

- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Fysiotimer. Gleder meg til ferieavvikling er over om en uke slik at vi kan gå tilbake til ukentlig behandling.

- Vektendring: Ca +10,5 kg, muligens mer. :bag:

- Melk i brystene: Ja, tror det fortsatt er melk der hvis jeg klemmer på de. Vært sånn siden jeg slutten med amming.

- Aktivitet i magen: Ja, det er fortsatt masse aktivitet. Alltid aktiv når jeg legger meg i sofaen på ettermiddag/kveld og når jeg har lagt meg for natta. Tar gjerne litt tid før jeg sovner pga det. Her om dagen la han seg sånn at jeg fikk skikkelig mensmurringer. Det var såpass at jeg begynte å lure på om noe var på gang. o_O Heldigvis roet det seg etter en kveld og en natt.

- Tungt: Tungt pga bekken og kynnere, men ellers går det fint.

- Kynnere: Jepp, de kommer fortsatt når jeg får magen i klem eller stresser.

- Hodet festet: Nei, tror ikke det. Men nå er det en stund siden sist kontroll.

- Barnerom: Han kommer til å sove på vårt rom den første tiden.

- Matkick: Is er defintivt det nærmeste jeg kommer craving. Helt umulig å begrense seg denne sommeren :bag:

- Plager: Kynnere, bekkenvondt, noe halsbrann hvis jeg ikke passer på hva jeg spiser på kvelden. Tidvis ganske vonde ligamentsmerter midt på magen over navlen. Også ligamentsmerter i nedre del av magen hvis jeg er mye i aktivitet.

- Humør: Det går ganske greit. :)

- Sykehusbagen: Har skrevet liste og tenker å pakke den ganske snart.

- Høygravid: 14. august - 15 dager igjen :eek:

- Tanker om fødselen: Det slo meg plutselig her om dagen at jeg faktisk skal føde igjen. Jeg har virkelig ikke ofret det en eneste tanke til nå, for det har vært så mye annet å bekymre seg for. Og nå merker jeg at jeg gruer meg litt. Jeg hadde jo en god opplevelse sist, men samtidig husker jeg også at jeg syntes det var så j***** at jeg tenkte at jeg aldri skulle gjøre det igjen :p Så jeg gleder meg jo ikke akkurat. :rolleyes: Men jeg håper det blir sånn noenlunde likt som sist, men gjerne litt kjappere denne gangen :p Håper jeg har like god effekt av epidural som sist, men at jeg helst får det litt tidligere, for sist fikk jeg det først på 7 cm - etter 8 timer i aktiv fødsel/15 timer etter at vannet gikk.

- Medisiner: Omeprazol.

- Tilskudd: Multivitaminer, Omega-3 og jern.

- Mage: Den har nok ikke vokst ekstremt de siste par ukene, men den blir jo sakte, men sikkert større og større. Har ikke fått tatt magebilde enda, skal få ordna det snart.
 
Ååååhh så herlig!! Nå er du snart poppeklar jo :D hurra for 32 uker ❤️
 
Så fantastisk at du har kommet så langt❤️❤️
 
Hipp hurra for 32 uker! Når skjedde det liksom? :D Plutselig er det september og lillebror er her ❤️
 
Ååååhh så herlig!! Nå er du snart poppeklar jo :D hurra for 32 uker ❤️
Ja, hjelpes, snart skal jeg føde :eek: Skjønner ikke hvor tiden har blitt av :p
 
Hipp hurra for 32 uker! Når skjedde det liksom? :D Plutselig er det september og lillebror er her ❤️
Ja, når skjedde det??? Jeg fatter det ikke helt :hilarious: Skikkelig utadæsjælopplevelse :p ❤️
 
32 uker:wideyed: Håper det går like fort når jeg blir gravid igjen!
 
Ikke sant :p sommeren går ganske fort som oftest! Har det gått greit i varmen?
Ja, sommeren har gått i rekordfart. Tenk at vi straks er i august. Varmen har gått greit så lenge den har holdt seg på maks 25 grader. De siste dagene med 30 grader+ var helt uutholdelige! Følte meg uvel hele dagen :bag: Så det var vært en lettelse med gråværet de siste dagene :p Hvordan er formen din? ❤️
 
32 uker:wideyed: Håper det går like fort når jeg blir gravid igjen!
Det gjør det helt sikkert! :D Med et barn fra før, blir det heller ikke mye tid til å tenke så mye på det, og vips, har ukene gått :p
 
32+4

Svangerskapskontroll hos jordmor i dag for første gang på veldig lenge. Hun var veldig spent på å høre hvordan det hadde gått med meg og var veldig glad for at babyen fortsatt var i magen og hadde det bra :) Alt på kontrollen var som normalt - SF-mål på gjennomsnittet, negativ urinprøve og fin hjertelyd ❤️ Han ligger med hodet ned, men i stjernekikkerposisjon :nailbiting: Hun sa det ikke var noen grunn for bekymring enda, men han lå sånn på sist ultralyd på Riksen for fire uker siden også, så jeg må si jeg er litt redd for at han har "lagt seg til" allerede :bag: Vi får se på neste kontroll. Førstemann lå jo lenge i seteleie, så da var det mye spenning med det, men han flyttet seg til riktig leie til slutt heldigvis. Håper det samme skjer her.

Jeg må bare notere meg at jeg faktisk synes bekkenet er litt bedre nå. Jeg har ikke fått hvile så mye selv om gutta er ferdig med ferie, men allikevel har det ikke vært så krise. Kanskje det er fordi han har lagt seg godt ned i bekkenet og stabiliserer.

Her kommer magebilde fra i dag. Ser tydelig at den har vokst de siste to ukene :)

20190731_094549.jpg
 
Så godt å lese at alt så bra ut på kontroll og at bekkenet er bedre!❤️ Og for en nydelig babymage❤️
 
Back
Topp