Enkefalos hopper i det igjen!

Godt du har en fin jordmor å gå til. Sjelden folk spør "hvordan har du det - egentlig?" Kjenner på det at det kan være vanskelig å svare på det også! Ikke lenge igjen til uke 24 nå. Heier på deg!
 
Godt du har en fin jordmor å gå til. Sjelden folk spør "hvordan har du det - egentlig?" Kjenner på det at det kan være vanskelig å svare på det også! Ikke lenge igjen til uke 24 nå. Heier på deg!
Ja, jeg er glad for at jeg har en bedre jordmor denne gangen enn sist :) Og helt enig - det er sjelden folk spør hvordan man virkelig har det, så man blir jo vant til å bare dysse det ned og ikke prate så mye om det. Godt noen tar seg "bryet" til å spørre egentlig. Og takk for at du heier ❤️ Uke 24 er rett rundt hjørnet! :eek:
 
Bra at du har en trygg og forståelsesfull jordmor ❤️ men skjønner virkelig at du har det tungt, sender deg en stor klem!
 
Bra at du har en trygg og forståelsesfull jordmor ❤️ men skjønner virkelig at du har det tungt, sender deg en stor klem!
Ja, jeg er veldig glad for henne ❤️ Synd det er lenge til jeg skal til henne igjen, men sånn er det i disse snart-sommerferietider :rolleyes: Tusen takk for klem ❤️ Håper det går fint der også!
 
23+1

(Edit: Glemte å legge inn et ganske stort HURRA for å passere 23 fullgåtte uker da!! Nå kan de vurdere å redde mini hvis han finner på å komme ❤️ Lillebroren til uke 24-milepælen.)

- Termin: 24.9.19

- På vei: 23+1

- Igjen til termin: 121 dager

- Trimester: 2. trimester

- Neste svangerskapskontroll: Lege 4. juni (inkl. glukosebelastning)

- Ultralyd: Rikshospitalet 6. juni

- Kjønn: Gutt ❤️

- Utålmodig: Fortsatt utålmodig etter å passere uke 24, 28 osv.. :wacky:

- Nye innkjøp: Jeg skulle benytte meg av et tilbud på ull til storebror, og da slo jeg til og kjøpte en del til lillebror også. Veldig skummelt, men det får bare briste eller bære. Og med bebis som kommer på en helt annen årstid denne gangen enn sist, trengs det litt nyfødt-ull :)

- Utstyr så langt: Venter fortsatt på svar på hva vi får låne og ikke.. :wacky:

- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Fysiotimer ukentlig.

- Vektendring: +6 kg

- Melk i brystene: Ja, hvis jeg klemmer på dem. Det har det vært helt siden jeg sluttet å amme førstemann.

- Aktivitet i magen: Veldig mye bevegelse hele tiden nå ❤️ Noen ganger hopper magen fra side til side. Jeg tror også jeg kjenner litt hikke av og til, for da er det noen taktfaste dunk en liten stund. Herlig ❤️ Har glemt å notere meg at jeg mener å huske mannen kjente det utenpå 20+6 eller noe. Det var først da vi hadde tålmodighet til å vente lenge nok :p Har jo kunnet kjenne det utenpå siden 17+0.

- Tungt: Psykisk tungt. Bekymrer meg mye.

- Kynnere: Ja, og de har kommet oftere de siste dagene. Bare jeg får magen i klem (bøye meg ned for å sette inn i oppvaskmaskin, bøye meg framover for å forsyne meg når vi spiser osv), med en gang pulsen går bittelitt opp (går i trapp, stresser), eller jeg løfter litt tungt, kommer det kynnere. Det har vært litt hektisk de siste dagene, så jeg håper det er derfor det kommer så fort og at det vil roe seg igjen til uka. Men jeg liker det ikke i det hele tatt :(

- Hodet festet: Nei.

- Barnerom: Ikke noe stress enda. Skal nok ordne nytt rom til storebror ila. sommeren, men lillebror skal uansett sove inne hos oss de første månedene, så ingen hast.

- Matkick: Samme som før - vanskelig å begrense seg når jeg spiser noe godt. Kanskje noe mer sulten enn tidligere nå. Ellers ingen spesielle ting jeg craver.

- Plager: Kynnere, bekkenvondt, veldig øm mage (klarer ikke bruke vanlige gravid-olabukser i lengden en gang), halsbrann.

- Humør: Litt i en bølgedal akkurat nå. Er veldig redd. Kynnerne bekymrer meg mye, og jeg føler jeg bare er enda mer nervøs nå som vi er på "oppløpssiden" til uke 24.

- Sykehusbagen: Sykehusbagen er virkelig det minste jeg bekymrer meg om for tiden :p

- Høygravid: 14. august (34+4). 80 dager igjen.

- Tanker om fødselen: Hadde en god opplevelse med førstemann og håper å kopiere det. Men er redd det skal bli verre denne gangen siden jeg har så høye forhåpninger :bag:

- Medisiner: Omeprazol.

- Tilskudd: Multivitaminer, Omega-3 og jern.

- Mage: Den har nok ikke vokst så mye på de siste to ukene som den har gjort i ukene før, men den blir sakte, men sikkert større og større :)

(Bilde fra 22+3)
20190526_182726.jpg
 
Last edited:
23+1


- Termin: 24.9.19

- På vei: 23+1

- Igjen til termin: 121 dager

- Trimester: 2. trimester

- Neste svangerskapskontroll: Lege 4. juni (inkl. glukosebelastning)

- Ultralyd: Rikshospitalet 6. juni

- Kjønn: Gutt ❤️

- Utålmodig: Fortsatt utålmodig etter å passere uke 24, 28 osv.. :wacky:

- Nye innkjøp: Jeg skulle benytte meg av et tilbud på ull til storebror, og da slo jeg til og kjøpte en del til lillebror også. Veldig skummelt, men det får bare briste eller bære. Og med bebis som kommer på en helt annen årstid denne gangen enn sist, trengs det litt nyfødt-ull :)

- Utstyr så langt: Venter fortsatt på svar på hva vi får låne og ikke.. :wacky:

- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Fysiotimer ukentlig.

- Vektendring: +6 kg

- Melk i brystene: Ja, hvis jeg klemmer på dem. Det har det vært helt siden jeg sluttet å amme førstemann.

- Aktivitet i magen: Veldig mye bevegelse hele tiden nå ❤️ Noen ganger hopper magen fra side til side. Jeg tror også jeg kjenner litt hikke av og til, for da er det noen taktfaste dunk en liten stund. Herlig ❤️ Har glemt å notere meg at jeg mener å huske mannen kjente det utenpå 20+6 eller noe. Det var først da vi hadde tålmodighet til å vente lenge nok :p Har jo kunnet kjenne det utenpå siden 17+0.

- Tungt: Psykisk tungt. Bekymrer meg mye.

- Kynnere: Ja, og de har kommet oftere de siste dagene. Bare jeg får magen i klem (bøye meg ned for å sette inn i oppvaskmaskin, bøye meg framover for å forsyne meg når vi spiser osv), med en gang pulsen går bittelitt opp (går i trapp, stresser), eller jeg løfter litt tungt, kommer det kynnere. Det har vært litt hektisk de siste dagene, så jeg håper det er derfor det kommer så fort og at det vil roe seg igjen til uka. Men jeg liker det ikke i det hele tatt :(

- Hodet festet: Nei.

- Barnerom: Ikke noe stress enda. Skal nok ordne nytt rom til storebror ila. sommeren, men lillebror skal uansett sove inne hos oss de første månedene, så ingen hast.

- Matkick: Samme som før - vanskelig å begrense seg når jeg spiser noe godt. Kanskje noe mer sulten enn tidligere nå. Ellers ingen spesielle ting jeg craver.

- Plager: Kynnere, bekkenvondt, veldig øm mage (klarer ikke bruke vanlige gravid-olabukser i lengden en gang), halsbrann.

- Humør: Litt i en bølgedal akkurat nå. Er veldig redd. Kynnerne bekymrer meg mye, og jeg føler jeg bare er enda mer nervøs nå som vi er på "oppløpssiden" til uke 24.

- Sykehusbagen: Sykehusbagen er virkelig det minste jeg bekymrer meg om for tiden :p

- Høygravid: 14. august (34+4). 80 dager igjen.

- Tanker om fødselen: Hadde en god opplevelse med førstemann og håper å kopiere det. Men er redd det skal bli verre denne gangen siden jeg har så høye forhåpninger :bag:

- Medisiner: Omeprazol.

- Tilskudd: Multivitaminer, Omega-3 og jern.

- Mage: Den har nok ikke vokst så mye på de siste to ukene som den har gjort i ukene før, men den blir sakte, men sikkert større og større :)

Vis vedlegget 299007
Elsker disse oppdateringene, Enkefalos. Så fin babymage :love2
 
Heier på deg, og skjønner at dette svangerskapet er kjempetøft ❤️ jeg har jo ikke hatt helt lik historie som deg, men kjenner meg veldig igjen i at frykten faktisk øker når man nærmer seg uke 24, men samtidig skulle ha vært så mye lenger enn det.
 
Heier på deg, og skjønner at dette svangerskapet er kjempetøft ❤️ jeg har jo ikke hatt helt lik historie som deg, men kjenner meg veldig igjen i at frykten faktisk øker når man nærmer seg uke 24, men samtidig skulle ha vært så mye lenger enn det.
Tusen takk for gode ord ❤️❤️ Ja, tiden går liksom ikke fort nok, og jeg føler det er evigheter til vi kan slappe av. :(
 
❤️❤️
 
Puh nå har jeg fått oppdatert meg! Takk for at du deler, det et så interessant og jeg er sikker på det kan hjelpe andre som sliter. Ikke at jeg tror at noen andre er i samme båt som dere, for dere må jo (dessverre) være litt unike der. Sender en god klem! Sakte men sikkert nærmer du deg lille vennen din:Heartbigred:Heartblue
 
Fine babybumpen❤️
 
Puh nå har jeg fått oppdatert meg! Takk for at du deler, det et så interessant og jeg er sikker på det kan hjelpe andre som sliter. Ikke at jeg tror at noen andre er i samme båt som dere, for dere må jo (dessverre) være litt unike der. Sender en god klem! Sakte men sikkert nærmer du deg lille vennen din:Heartbigred:Heartblue
Tusen takk for gode ord, fine deg ❤️❤️❤️
 
23+2
I dag murrer det fælt. Jeg synes det er vanskelig å vite om det er tarmer eller livmor, men jeg frykter det er livmor. Jeg har sovet lenge, og kun ordnet meg på badet og lagd frokost. Ellers bare ligget på sofaen. Fikk flere kynnere mens jeg rolig lagde frokost og prøvde å ikke få magen i klem. Dette er ikke kult :( Ringer gynekologen min når de åpner telefonen etter lunsj for å høre om jeg kan komme på en sjekk en av dagene denne uka. Om så hadde det vært greit å fått en måling av livmorhalsen for å vite om jeg bare bør ligge strak ut. Det irriterer meg litt at Riksen sa det ikke var noe vits i å følge opp dette videre før i uke 24 fordi de uansett ikke gjorde noe før det. Selv om de ikke gjør noe, er det jo veldig viktig å få vite det med en gang hvis livmorhalsen fortsetter å bli kortere!! Jeg velger gladelig strikt sengeleie istedenfor å miste babyen. Ååå, dette er så fryktelig skummelt og nervøst. Håper virkelig gyn kan ta meg imot :nailbiting:
 
Last edited:
23+2
I dag murrer det fælt. Jeg synes det er vanskelig å vite om det er tarmer eller livmor, men jeg frykter det er livmor. Jeg har sovet lenge, og kun ordnet meg på badet og lagd frokost. Ellers bare ligget på sofaen. Fikk flere kynnere mens jeg rolig lagde frokost og prøvde å ikke få magen i klem. Dette er ikke kult :( Ringer gynekologen min når de åpner telefonen etter lunsj for å høre om jeg kan komme på en sjekk en av dagene denne uka. Om så hadde det vært greit å fått en måling av livmorhalsen for å vite om jeg bare bør ligge strak ut. Det irriterer meg litt at Riksen sa det ikke var noe vits i å følge opp dette videre før i uke 24 fordi de uansett ikke gjorde noe før det. Selv om de ikke gjør noe, er det jo veldig viktig å få vite det med en gang hvis livmorhalsen fortsetter å bli kortere!! Jeg velger gladelig strikt sengeleie mot å miste babyen. Ååå, dette er så fryktelig skummelt og nervøst. Håper virkelig gyn kan ta meg imot :nailbiting:
Huff, håper du får time asap og at alt er ok! :HeartredTeit av Riksen å si noe sånt.. Man kan vel gjøre det man kan for å førebygge, og de burde da ha kontroller for å sjekke at ting er som det skal? o_O
 
Back
Topp