Enig med fotografen?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
Synes ikke det er noe å lage stor ståhei ut av. Er ikke værre enn å takke ja/nei til tilbudet :)

Alle blir så støtt for alt for tiden..
Fotografene har tydeligvis hatt så stor pågang av folk som ber om å få endret et eller annet at de har valgt å inkludere det på skjema. Da har de bedre oversikt over hvem som vil ha noe fikset, det gir mening. Hva med å bare krysse "nei" og gå videre med livet sitt?

Man kan selvfølgelig ta den store debatten om det er etisk riktig å tilby retusjering i det hele tatt, men for fotografene som jobber oppdragsbasert er det ganske viktig å tilby det som gjør at de får kunder. Noen kommer garantert til å spørre om det uansett, så hvorfor ikke bare ha et ordentlig system på det?

Det viser jo bare at barnehagehverdagen er for hektisk. Fotografering er jo bare et stress med å rekke igjennom alle ungene. Jeg ville heller satt av 2-3 dager med fotografering istedenfor 1. Men det koster jo mer penger og det er mindre arbeid for fotografen å bare fixe på maskinen etterpå istedenfor å jobbe mer ute i felten.

Har sjøl hatt unge som ble slått ofte i barnehagen da han var 2 og 3 år. Noen dager før fotografering fikk han en blåveis. Heldigvis bleknet den såpass mye at man bare såvidt ser litt mørkere rødfarge på øyelokket og såvidt litt hovehet (når øyet var åpent). Men hadde de tatt bilde et par dager før så var ikke dette noe jeg ville hatt en «minne» om fra barnehagetiden.

Minner meg om den fotografen som spurte om h*n kunne fjerne skygger osv i ansiktet. Og bildene endte opp sånn [emoji23][emoji23][emoji23]IMG_0358.JPG

Jeg ble litt små-provosert av denne saken, mannen fikk jo "sparken" fra kommunen. Nå har han fått tilbake tilbudet med måtte ta bort spørsmålet fra skjema! Hva med de som vil svar JA på spørsmålet da? Nei, de får ikke alternative engang fordi der er noen sarte sjeler som ikke tåler å få tilbud om å få fjernet en snørrklyse eller ei monsterkvise på sitt barn fordi de vil ha de mest mulig naturlig. OK! flott da kunna du bare takket nei slik jeg kan få takke ja :P Jaja.. er så mangt vi skal krangle på :)

Back
Topp