Engstelig

annies

Blir kjent med forumet
Jeg er gravid for andre gang (har en datter på 3 år) og kjenner jeg er mye mer engstelig for at det ikke skal gå bra denne gangen! Jeg har aldri opplevd sa/ma før, og leser om så mange som opplever det, så føler liksom at jeg umulig kan være så heldig at det går bra denne gangen også.. Flere som føler det sånn?

Jeg har født to, og vært like bekymret for de begge. Jeg ble gravid igjen i oktober i fjor, som endte i MA i desember. Jeg har nå fått positive tester (svake vel og merke), og nå er jeg på en måte mer forberedt på at det ikke går så bra
Men jeg trøster meg en del med at slikt kan man ikke gjøre noe med.
Kjenner igjen det du føler, men prøv å slapp av også ☺️ Det er ganske stor sjanse for at det går bra!

Jeg er gravid for andre gang (har en datter på 3 år) og kjenner jeg er mye mer engstelig for at det ikke skal gå bra denne gangen! Jeg har aldri opplevd sa/ma før, og leser om så mange som opplever det, så føler liksom at jeg umulig kan være så heldig at det går bra denne gangen også.. Flere som føler det sånn?

Sniker :-p Har også ei på snart 3. Har vært så mye mer nervøs for alt dette svangerskapet, og har tenkt som deg. Snakket med jm om dette,som kunne si at det var helt normalt å tenke sånn, og at mange ofte ble enda mer nervøs for hver sv.skap. Sjansene for MA/SA er jo generelt liten, men selv har jeg tenkt "hvorfor ikke meg, liksom?".

Jeg er gravid med første, og har superangst for sa/ma.. har nok skremt meg selv opp ved å lese veldig mye på nettet, men ser også at det bare er 10-20% av svangerskap som ender i sa, så forsøker å tenke positivt. Dersom det skulle skje så er det jo en grunn til det, at fosteret ikke er levedyktig, det er ikke mor sin skyld :)

Godt å høre at det ikke bare er meg. Men ja, det er en liten trøst i at om det skulle skje så er det fordi fosteret ikke er levedyktig og da er det jo faktisk bare greit at kroppen "kvitter seg" med det. Krysser alle fingre for at det går bra denne gangen også! [emoji4]

Back
Topp