Engstelig og ubehagelig!!

dollygirl

Glad i forumet
jeg sliter med såå vonde pupper!!! og dem er sååå følsomme at det er ubehagelig bare jeg tar på dem ( brystvortene altså ) !! jeg har fått beskjed at jeg skal masere brystvortene med olje pga og ikke bli så fort sår når jeg begynner og amme, men jeg greier jo ikke det engang! eneste som er greit er når typen tar på dem når vi skal ha oss ( hehe ) ... det er forbindelse med sex så er det greit, er fortsatt øm men jeg blir " sur " bare når han kommer borti dem pga følsomhet........ kanskje jeg bare må pumpe meg [:(][:(][:(].. noen med samme problem?[:o][:o][:o][:o]

uff høres ikkje godt ut..

neeii[:(][:(][:(][:(][:(]

Uffda! Har du hatt det slik lenge? Jeg hadde det en periode i 2. tri, men det gikk heldigvis over av seg selv.

Er så øm at jeg stoler ikke på meg selv hvis noen kommer borti[&:] Det svartner helt for meg og jeg blir skikkelig sint!
Håper det går over snart...[&o]

Hvis du får han til å smøre de mens dere har dere da?[8D]

Så det er melk i brystene? isåfall var det en eldre dame som kom med et råd til meg mot såre brystvorter. Klem ut litt melk av brystet og smør brystvortene med, og la de lufttørke. fungerer som bare det. Har ingen erfaring selv, men det går å prøve....
Lykke til stakkar...

ORIGINAL: Kosepusen

Så det er melk i brystene? isåfall var det en eldre dame som kom med et råd til meg mot såre brystvorter. Klem ut litt melk av brystet og smør brystvortene med, og la de lufttørke. fungerer som bare det. Har ingen erfaring selv, men det går å prøve....
Lykke til stakkar...

Morsmelk hjelper mot såre brystvorter ja..

Er mange som sier at man skal prøve å herde brystvortene før amming men jeg har fått beskjed om at det ikke har noe effekt. Og det er jeg egentlig enig i. Masserte brystvortene mine hver dag i flere mnd før fødsel sist gang. Og jeg blei kjempesår allikevel i starten.. Da brukte jeg morsmelk på og når det hadde tørket tok je gpå purelan. Funket som bare det. og når vi kom ordentlig i gang med ammingen så var det bye bye til såre brystvorter.

Og det at brystvortene er ømme nå betyr ikke at du ikke klarer å amme[:)]

ORIGINAL: dollygirl

jeg sliter med såå vonde pupper!!! og dem er sååå følsomme at det er ubehagelig bare jeg tar på dem ( brystvortene altså ) !! jeg har fått beskjed at jeg skal masere brystvortene med olje pga og ikke bli så fort sår når jeg begynner og amme, men jeg greier jo ikke det engang! eneste som er greit er når typen tar på dem når vi skal ha oss ( hehe ) ... det er forbindelse med sex så er det greit, er fortsatt øm men jeg blir " sur " bare når han kommer borti dem pga følsomhet........ kanskje jeg bare må pumpe meg [:(][:(][:(].. noen med samme problem?[:o][:o][:o][:o]

jeg har akkurat samm problem!![&:] er så vondt jeg har lyst og grine tiltider![:o] jeg fikk beskjed av jm om å ikkje pumpe for d øker melkeproduksjonen![&:]

ja samme her!!! blir sint selv bare det og kome borti

Har ikke villet pumpe meg for det er jo babyen som bør få råmelka, har du prøvd med varme kluter?

ja har melk... nei har ikke prøvd varme kluter, men har jo vært sånn nå siden jeg var i uke 20 ihvertfall!!!

åhh de så bare skikkelig deilige ut da!! [:)] avkjølende mmmm .. men har vært på apoteket og kjøpt brystcrem der.. til såre og ømme brystvorter... håper det hjelper altså! noen m erfaring????

ORIGINAL: dollygirl

åhh de så bare skikkelig deilige ut da!! [:)] avkjølende mmmm .. men har vært på apoteket og kjøpt brystcrem der.. til såre og ømme brystvorter... håper det hjelper altså! noen m erfaring????

Jepp kan enten varme eller avkjøle :) ! Oki får håpe den funker [;)] har desverre ikke erfaring med den men dytter litt [:)]

Back
Topp