Engstelig for MA

Bkno1196280

Første møte med forumet
Hei dere!

Jeg har opplevd to MA tidligere, for flere år siden og husker lite av det siden jeg var kun 25 år og det var traume. Nå er jeg gravid igjen og det er så koselig og vi er så glad, men jeg er livredd pga tidligere opplevelser. Jeg har enormt mye kvalme og er konstant trøtt, sover hele tiden. Har sjekket hCG og de har doblet seg hver gang, men er ikke så sykt høye akkurat.

Jeg har mer symptomer nå enn tidligere, men tar ingenting for gitt. Er det noen som har opplevd det samme som kan betrygge meg? Er 8 lange dager til TUL, og jeg er alene hjemme og er dermed ekstra engstelig..

Takk for alle svar ❤️

Jeg føler med deg og forstår bekymringen din. Det er nesten så man automatisk ikke klarer å tro helt på det og tenker det værste selv om man ikke har tegn til at noe er galt..

Jeg har opplevd MA for noen år siden og en SA for 5 uker siden. Så jeg går konstant å sjekker tegn og symptomer, prøver å ta det med ro men noen dager er vanskeligere enn andre. I dag har jeg hatt litt mye utflod og murringer og da går jeg å bekymrer meg. Vurderer ny HCG blodprøver selvom jeg vet det ikke vil forandre utfallet.

Noen ganger er det godt å bare sette ord på det. Håper dagene går fort for deg frem til du får et se bankenes hjerte på UL :Heartred

Husk på hvor uvanlig det er. Max 5% av alle graviditeter ender i MA. Så sannsynligheten er 1-5%. Altså svært liten. Du har vært ekstremt uheldig en gang før, men at det skjer igjen er svært usannsynlig

Jeg har aldri opplevd MA. Men vi mistet i uke 17 i oktober 25.

Ante ikke hvordan jeg kom til å reagere på en ny graviditet etter en slik opplevelse. Og kan ikke si noe annet enn at jeg har det helt jæv…har innstilt meg på at denne graviditeten er en MA eller ektopisk, går bare rundt å tolker hver ting som skjer i kroppen og venter på at bomben skal smelle

Har ikke så mange bra tips dessverre, har hatt tre sa og en MA i uke 12. I den neste graviditeten (som gikk bra) var jeg på mange privat ultralyd, men det var like skummelt hver gang. Jeg ble glad for å se liv, men effekten varte dessverre ikke lenge. Jeg har den samme følelsen denne gangen, venter nesten bare på å blø. Har ikke savna akkurat den følelsen :p .

Sniker fra november gruppa. Hva var hcg verdiene dine? De trenger ikke være høye så lenge de dobbles! :Heartpink

Back
Topp