engasjert barnefar?

Jeg var å hørte med folka på barnas hus. Den vognen jeg likte best var Brio. Sånn med 3 vogner med 1 understell.. Å base til bilstolen.. Så tror det blir den. Jeg sa til sambo at jeg hadde vært å sett å hadde med katalog hjem, men han gadd ikke se i den å sa det var for tidlig enda. Å om de ikke hadde den den dagen vi skulle kjøpe den var det bare å dra en annen plass. Jeg tenkte mitt men holdt kjeft, for da var jeg fly forbannet!!

ORIGINAL: juliiibaby

Jeg var å hørte med folka på barnas hus. Den vognen jeg likte best var Brio. Sånn med 3 vogner med 1 understell.. Å base til bilstolen.. Så tror det blir den. Jeg sa til sambo at jeg hadde vært å sett å hadde med katalog hjem, men han gadd ikke se i den å sa det var for tidlig enda. Å om de ikke hadde den den dagen vi skulle kjøpe den var det bare å dra en annen plass. Jeg tenkte mitt men holdt kjeft, for da var jeg fly forbannet!!

Da hadde jeg dratt utå kjøpt vogna selv. jeg hadde handlet alt. å kosa meg. så kunne han bare sittet hjemme å surmula å grodd mose på.!!

heheheh. Den tanken har slått meg. Men innerst inne er det et lite håp om at engasjemanget fra hans side snart MÅ titte frem. MEN etter påske. Skal det settes i gang rett å slett.

ORIGINAL: juliiibaby

heheheh. Den tanken har slått meg. Men innerst inne er det et lite håp om at engasjemanget fra hans side snart MÅ titte frem. MEN etter påske. Skal det settes i gang rett å slett.

Gjør det!

Hiv deg rundt kos deg å shop i vei. det er så kos!!

bare husk at det kan være ventetid på vogner også.. husker vi skulle ha emmaljunga vogn da snuppa ble født, venta i over 3 uker før den kom.. Men den kom tidsnok asså, men bare sier i fra..[;)]

Usj, man blir så skuffet og såret når noen oppfører seg annerledes enn hva man forventet..
Og man vil jo gjerne at kjæresten/mannen sin skal bli den beste pappaen, og når han da viser lite interresse nå, så lurer man jo litt på vordan det blir etterpå når ungen er født..

Mannen min var litt interressert, men ikke veldig, den første gangen. Jeg fant frem bøker ol, men han leste ingen. denne gangen har han helelr ikke elst, selv om han sier at han vil..

Denne gangen vet jeg jo at han er litt avholdende til svangerskapet fordi vi har opplevd det vi har gjordt. Vi har snakket litt om det, og han sier han er skremt, både med tanke på graviditet og fødsel.
Både jeg og han har beskyttet oss selv i lang tid med å ikke forholde oss helt til Lille Glede. Ikke turt å ta kontakt og erkjenne at hun faktisk lever inni der. Jeg har kommet et stort steg videre der nå, men han har problemer med det enda..
Men nå har han ihvertfall turt å begynne å ta på magen og dt er et stort steg for han. Forrige gang fikk vi jo streng beskjed om å IKKE røre magen, da det kunne stimulere kynnerne/riene.. Så å kose på magen var fremmed for os begge.

Når det kommer til innkjøp og planlegging av rom er han veldig avventende.. synes vi skal vente litt til.. Og sjelden han tar opp ting ang Lille Glede.
Kontroller har han vært med på (de han har kunnet være m på iforhold til jobb).. Det vil han faktisk selv.

Jeg aner ikke hva du kan gjøre for å få han mer interressert.. At han blir sint/irritert når du spør er jo ike noe særlig.. Håper du får han emd på det kurset!
Lykke til!

Vi begynne først og kjøpe inn i uke 23 å nå har vi det meste i hus.
Jeg kan forstå at du føler du har lyst til og handle inn og planlegge noe.
Her engaserer samboer bra, vi pusser opp sammen og velger ting vi vil ha sammen, å skal jeg til jordmor så venter han i spening på hvordan det har godt.
hjelper og styrer for meg og jeg får ikke lov til bær og gjøre de store ting hjemme, så han tatt litt over, så de kan hvis de vil hehe..... men godt og se han tar ansvar når jeg ikke kan pga bekkenløsning.
Jordmor sa til meg begyn og handle inn nå fordi jeg blir tyngere og blir belastene for bekkene mitt og vankeligere og komme seg rundt.

Er det deres første? Det kan være vanskelig for de den første gangen å skal sette seg inn i /forholde seg til alt som skjer.. men det er klart at en må jo prøve [:)] Skjønner godt at du synes det er vanskelig, dette er jo noe man gjerne vil være to om [:)]

Her er det nok litt motsatt, men nå skal det legges på at det er tredje gang vi gjør dette sammen. Han var mer tilbaketrukken første gangeng. Det er en selvfølge for han å være med på kontroller, sykehustimer osv.. men nå tror jeg det er litt for at han bekymrer seg også en del for meg.. Hadde en del komplikasjoner sist og dette er et såkalt "risikosvangerskap". Men jeg tror kanskje jeg vil gå så langt å si at han ville nok blitt litt fornærmet om jeg dro på kontroll uten han.. [;)]

Prøv å prat med han om det, så skal du nok se at han kommer rundt han også [;)] Lykke til!

ja det er vårres første ja..Jeg føler jeg har snakket så mye som han har vært motakelig for. Men nesten vær gang har det utviklet seg til en krangel.. Så nå tørr jeg ikke mase mer, han påstår jeg maser da. Selv om jeg snakker å spør så lite som mulig. Tror jeg egentlig går å venter på at han skal ta opp noe, selv om det kansjke er for mye å håpe på. Nesten så jeg tenker at jeg skal være så sta å ikke gjøre noe som helst å håpe at babyen kommer for tili. Så han får se hvilken vanskelig situasjon han har satt oss i.. Kommer jo ikke til å gjøre det, men vill så gjerne at vi skal dra å se å kjøpe å planlegge ting sammen.

Heldigvis er sambo veldig engasjert her. Han har lest om vogner og bilstoler og har vært veldig opptatt av det meste vi har kjøpt. Han har ikke lest så mye i mine svangerskapsbøker, men jeg pleier å nevne det om jeg leser noe av interesse. Men han har en egen pappabok han leser i. Han er med på timene hos jordmor og er vel egentlig den som snakker mest av oss, siden han er veldig snakkesalig av seg, jeg er mere den som ikke gidder å snakke så mye og jeg har aldri noe jeg lurer på. Han ville ikke være med på svangerskapskurset da han ikke tror de sier noe der vi ikke allerede vet eller kan lese oss til, og jeg er forsåvidt enig. Jeg ville i grunn mest gå for hans del, men om han ikke synes det er så viktig, kan vi godt la være begge to. Jeg tror ikke de sier noe der som jeg ikke allerede vet fra før. Når det gjelder navn er han nesten vanskeligere enn meg, nesten uansett hvilket navn jeg har foreslått har det vært et eller annet som har gjort at ikke det navnet kan brukes. Men vi har da tilslutt kommet frem til noen finalister.

Jeg for min del hadde ikke akseptert at sambo var på den måten som din så langt ut i svangerskapet. Nå er jo jeg veldig vant til at sambo engasjerer seg i alt mulig da, så mulig det er derfor. Jeg hadde gått ut, funnet ting og kjøpt, så hadde han heller fått sitte der hjemme og være sur og grinete.

Back
Topp