engangstønad?

Babylykke89

Flørter med forumet
Noen som vet hvordan det er ang engangsstønad? Når og hvem som får?

Du kan få e når du er ferdig gått 25 uke...du må legge ved kopi av Helsekort med korrigert og bekrftet termin eller kopi av UL skjema
Er opp mot to måneder behandlingstid....MEN det betyr ikke at det tar 2 mndr....sleng inn søknaden nå og skriv at du ønsker de så fort du kan få de

Men jeg syns dessa skjemagreiene er vanskelige.. noen som vet om jeg må fylle ut inntekten for faren?? Når jeg søker om engangstønaden.. og hva slags dokumentasjon skal jeg sende med??? 

ORIGINAL: Julinis

Men jeg syns dessa skjemagreiene er vanskelige.. noen som vet om jeg må fylle ut inntekten for faren?? Når jeg søker om engangstønaden.. og hva slags dokumentasjon skal jeg sende med??? 

engangsstønad søknad trenger ikke inneha inntekts opplysninger på far... grunnen til at det er en rubrikk for det er fordi dette er ett felles skjema for utfylling ved søknad om svangerskapspenger også

Og hvis du som mor har trygd eller noe via nav så trenger du ikke føre opp det heller...for det har de i sitt system
Eneste vedlegg er bekreftelse på termin

TUSEN TAKK:)  Er så grønn på dette ;) 

Var å skulle levere søknaden idag men fikk beskjed at den tok de ikke imot før jeg hadde bekreftelse på at jeg var 26 uker på vei.. så sier jeg at,ja men på nettsidene deres står det jo at man får de utbetalt tidligst i uke 26,da må man jo kunne søke før.. nei det gikk ikke. men da får jegde jo ikke før minst tre uker eller noe etter jeg har lagt inn søknaden min i uke 26,da stemmer jo ikke det sier jeg.. å joda,behandlingen av en slik søknad kunne gå så fort at jeg fikk dem i løpet av uke 26.. ja men da kontakter jeg dere da hvis jeg ikke får de.. ja det kunne jeg bare gjøre.. HAHA særlig at NAV klare være så kjappe.. jammen sa jeg smør!!!! krNGLEFANTER ER DEM :)

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Engangsst%C3%B8nad+ved+f%C3%B8dsel+og+adopsjon

ja jeg vet... var ikke sånn sist heller.fikk bare beskjed om at leverte jeg den nå,så fikk jeg den bare tilbake....

ring å forlang å få snakk med nav forvaltning som tar seg av engangsstønad der du bor...ikke det lokale nav kontoret
Hvis du er usikker på hvor dette forvaltningskontoret holder til så ring service tlf å de hjelper deg med tlf nr
Jeg har nå ringt tre forskjellige nav kontor ( ble så irritert på at de behandler folk forskjellig) og alle de rundt her tok imot når man har bekreftelse på termin....
Og de hadde IKKE fått beskjed om at det ikke var lov
Stå på kravene

Å dæven så glad jeg er som leste den tråden her, jammen skal jeg levere den søknaden nå ja, har på følelsen at hvis jeg søker nå får jeg dem til han er født (er jo nav liksom) [8D]

Sist fikk jeg dem i uke 26, mente jeg søkte før da å, men nå sa de noe annet, men her er det ei som skal stå på kravene ja [:D]

De kan jo ikke nekte å ta i mot en søknad[8|] legger de den inn med utbetaling når du er 26 uker, noe som er en smal sak å regne ut når de har din termin dato så får man de jo uansett ikke før tiden.. Noen av de som jobber på NAV oppfører seg som om det er dems private penger de deler ut[:@] om du venter til uke 26 så KAN det gå 4 uker glatt og brått er papirer rota bort osv så får du ikke noe før 2 uker etter det igjen..

Back
Topp