engangsstønad!

dramaohmama

Forelsket i forumet
er det noen her inne som vet om man kan få engangsstønad og permisjonspenger?? det var en dame på nav som sa til meg at eg kunne søke om begge deler pga lav inntekt, men det ser ikkje ut som en kan søke om begge deler på det skjemaet man ska fylle ut[&:] og jeg har heller ikkje hørt om noen andre som har fått begge deler..
[:)]

Engangsstønad får du jo hvis du ikke har jobbet og tjent deg opp til foreldrepenger mener jeg.
Hvis du er alenemor kan du jo søke på morstrygd, hvis du er sammen med barnefaren så er det vel sosialhjelp du må ty til?

Engansstønaden gjelder hvis du har tjent for lite til å få permisjonspenger. Så man får enten eller :)

det er sånn jeg også mente det var, men blei litt forvirra av det ho dama på nav sa!![&:] blir så frustret av de på nav alle sier noe forskjellig eller så er det ingen som kan svare skikkelig på det jeg spør om![&:][8D]

HELT enig! De bør jo vite om alt det her, fødes jo mange tusen babyer i året! :p

Hvis man oppfyller kravene til permisjonspenger kommer man som regel alltid bedre ut ved å velge det fremfor engangsstønad. Du kan jo søke begge deler og se hva du kommer best ut med, men du kan bare velge en av dem. 

Back
Topp