Engangsstønad....

nutta06

Glad i forumet
Heia...

Ja nå har jeg vært på trygdekontoret for å levere inn søknad om engangsstønaden.. Jeg er 26 uker i morgen... Hun snille damen i luken fixet det mens jeg stod der å så på... Plutselig sa hun bare at, "ja, der var pengene satt over til dg!" [8D]

Har jo aldri trodd det skulle gå så fort... Men ho sa at det kunne ta opp til 48 timer før dem ble disponible på kontoen min...

Dette var jo bare kjempebra av henne da.... [:D]

Eller hva synes dere???

det var veldig snillt av henne. [;)] Jah, kunne trygdekontoret vært sånn her også så hadde jeg nok ikke ventet med å gå inn der.. [:)]

HVA???????????????[:@][:@][:@][:@][:@]
NÅ BLE JEG SKIKKELIG FORBANNET KJENNER JEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![:@][:@][:@][:@]
[:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@][:@]

Må legen skrive under på noe, eller holder det med helsekortet?

ORIGINAL: LeneChr

Må legen skrive under på noe, eller holder det med helsekortet?

Du MÅ ha attest fra legen som bekrefter termin dato....

ORIGINAL: ingrid05

eller jordmor som bekrefter terminen.

Ikke i Oslo området...
Sære her....

Jeg fikk jo vite at jeg ikke måtte komme med søknaden FØR jeg var 26 uker... Derfor ble jeg så overrasska over at ho dama faktisk gjorde noe som helst med søknaden... (at hun ikke bare la dn til sides...) Hun stod virkelig på å gjorde en god jobb!! Men så skal det og sies at det ikke var noen andre i kø mens jeg var der...

Det var dn damen i skranken som gjorde dette for meg altså... Trodde det var en saksbehandler som måtte gjøre dette????!!!

Det eneste som jeg måtte ha med var bekreftelse på min termindato, og jordmoren hadde også skrevet på dato for når jeg var i 26 uke...

Jeg hadde også notert at jeg ville ha pengene fortest mulig i et eget felt på baksiden...

Ellers så fylte jeg bare inn navn, adresse på både meg og samboer... Kontonr for hvor jeg ville ha pengene inn og underskrift...

ORIGINAL: ingrid05

Er vel alt etter hvor mye kapasitet de har på hver enkelt plass. jeg regner med å ha mine penger i løpet av denne eller neste uke jeg da. men er i uke 26 i morgen mener jeg....

Ser vi er kommet like langt... og at vi begge er fra Nordland... arti...

Så det holder med en bekreftelse fra legen? Trenger ikke at legen fyller ut noe på selveste søknaden om engangstønad?

Sjekket på trygdeetaten.no og der stod det at attest måtte vedlegges. Den som leter finner[:D]

Back
Topp