Engangsstønad

Bruker47ma

Flørter med forumet
Søkte om engangsstønad på mandag og ringte den i dag for å høre at vedlegg var i orden osv, fikk beskjed at søknaden var behandlet i dag å at jeg ville motta ett vedtak i posten Iløpet av noen dager, hva vil det si? Å hvor mye er stønaden på nå? Og når jeg eventuelt kan forvente å få pengene på konto?

Litt mye spørMål men håper noen kan svare:p

Vedtak vil si om det er godkjent eller ikke. Og informasjon

Aner ikle hvor mye den er på eller når du får pengene...

Les på nav.no :-)

Pengene blir utbetalt i forbindelse med fødselen, så jeg antar du får de når fødselen har blitt registrert :)

Du får de før fødselen.. ;-)
Vet du om man får du så fort det er godkjent osv? Eller kommer det nærmere fødselen? Vet om noen som har fått de tidlig, men lurte på om man måtte søke for å få de tidlig.. Må bruke noe på litt utstyr..

Vet du om man får du så fort det er godkjent osv? Eller kommer det nærmere fødselen? Vet om noen som har fått de tidlig, men lurte på om man måtte søke for å få de tidlig.. Må bruke noe på litt utstyr..
Jeg har fått det to ganger tidligere og mener at pengene har kommet i god tid før fødselen, sikkert så fort det er godkjent ;-)

Oi, så deilig å ha de på konto så mye før termin. Da får du jo sjansen til å bruke de på utstyr osv :)
Ja:-) skal spare det meste til barnehage:) er student så greit å slippe å tenke på det når den tid kommer :-) men manglet litt småtteri så da kan jeg bruke det på å kjøpe det siste jeg trenger :)

Jeg søkte på engangsstønaden på onsdags kveld (elektronisk) og fikk pengene inn på konto i dag 2 dager etter jeg hadde søkt. :-) Utrolig at det gikk så fort, for hadde ikke trodd jeg skulle få den før uti februar en gang :-) veldig fin start på helga!

Vi fikk pengene en uke etter at vi hadde søkt! :) Det gikk fort :) Kommer litt an på kommunen man bor i, tror jeg.

Jeg søkte på engangsstønaden på onsdags kveld (elektronisk) og fikk pengene inn på konto i dag 2 dager etter jeg hadde søkt. :-) Utrolig at det gikk så fort, for hadde ikke trodd jeg skulle få den før uti februar en gang :-) veldig fin start på helga!
Hvordan søker man elektronisk?

Hvordan søker man elektronisk?
Du går inn på engangsstønad ved fødsel og adopsjon, trykker inn på skjema som er på høyre side, trykker inn på den øverste av de der det står søknad om engangsstønad ved fødsel, bla ned over og kryss av for det du trenger å krysse av, deretter trykker du inn på "til innsendingsvalg", også kommer du til en side der du kan velge å sende inn elektronisk eller innsending i posten :-) går raskere ved å sende inn elektronisk da søknaden kommer rett inn til nav med en gang i stedenfor at den skal gå via posten osv. :-)

Du går inn på engangsstønad ved fødsel og adopsjon, trykker inn på skjema som er på høyre side, trykker inn på den øverste av de der det står søknad om engangsstønad ved fødsel, bla ned over og kryss av for det du trenger å krysse av, deretter trykker du inn på "til innsendingsvalg", også kommer du til en side der du kan velge å sende inn elektronisk eller innsending i posten :-) går raskere ved å sende inn elektronisk da søknaden kommer rett inn til nav med en gang i stedenfor at den skal gå via posten osv. :-)
Tusen takk! Men må man ikke ha bekreftelse på termin etter 27 uker? Sender man det som vedlegg?

Back
Topp