Engangsstønad

Bruker47ma

Flørter med forumet
Har termin 29 april, og er 25 uker i dag, har ikke lege time før uke 28, hvordan gjorde dere dette? Kan jeg ringe lege/jordmor å få ett skriv på at jeg har gått inn i uke 27, eller må jeg ha time? Å vil det si at jeg kan søke når jeg er 26 + ?

Jeg trengte bare sende sms til jordmor når jeg var i uke 27 så sender hun bekreftelse i posten :-)

ooi.. har jeg ikke ofret en tanke engang.. har termin nøyaktig samme dag som deg faktisk :)
leste på for leeenge siden at man kan søke fra uke 26+..
så vil tro du kan få det ved å vise fram papirer på når du skaø føde.. ellers kan det umulig være værre enn å stikke innom jm å få bekreftelse for å legge ved :)

Du skal sende inn bekreftelse på termin som er datert og signert etter u26. Jeg er 28 uker imorra og har ikke stresset med dette enda, men forskjellig på hvert navkontor med behandlingstid osv. Her anbefalte jordmor å sende søknad ca 6 uker før jeg gikk ut i permisjon..

Jeg snakket nettopp med NAV om dette, det holder å sende inn kopi av helsekortet, men det må være datert av JM eller lege etter fullgåtte 26 uker, dvs uke 27. Hun påpekte det selv at dette kommer dårlig frem på deres nettside.

Back
Topp