Noen som kan hjelpe meg å forstå? 
Hva er kriteriene for og få engangsstønad? Får man det selv om man bor sammen med barnefar?
Hva er kriteriene for og få engangsstønad? Får man det selv om man bor sammen med barnefar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Dette lurer jeg også på.Går sykemelding ut over permisjons-penger?
Dette lurer jeg også på.
Jeg leste på nav sine sider idag at det ikke er nok å ha jobbet 6 av 10 siste månedene, man måtte ha tjent over 85 000 kr i grunnlønn.. Jeg har en liten stilling på 12 timer pr uke på siden av studiet, og har da 83 000 kr i grunnlønnFår sikkert ikke foreldrepenger jeg da :\
Er det sant?? Da blir jeg sååå gladFor å få foreldrepenger må en ha tjent over halvparten av grunnlønn, stod det. Du er jo godt over halvparten som er 42500,-![]()
Hvis jeg har forstått det riktig så har du rett på foreldrepenger da ja siden du er i jobb, men du kan også få engangsstønad. Men jeg tror vi må velge enten eller? Tror ikke vi kan få begge..Enn hvis man ikke har fast jobb? Forstår rett å slett ikke så mye av det som står på Nav sine sider jeghehe..
Jeg jobber som vikar innenfor helsevesenet, men er utdannet så får faglønn. Jeg må jo ikke ta ut permisjon ettersom jeg ikke er i fast jobb, derfor har jeg vel heller ingen form for krav på permisjonspenger?! blir det da foreldrepenger jeg kan søke om?
Så om jeg tjener over 85 000,- iløpet av de sist 10mnd før barnet kommer, mister jeg da retten min på engangstønad?
Er det sant?? Da blir jeg sååå glad![]()
hehe
Kan ikke tenke meg til at det er noe anderledes. Altså at di regnes som lønn. En får ikke både permisjonspenger og engangsstønad, men en kan vel velge uansett. Men har man tjent seg opp til foreldrepenger vil jeg tro det lønner seg å ta di ut. Engangsstønaden utgjør jo bare hvis du er ute i 10mnd 3700 i mnd, å det er jo ikke akkurat mye:/Ok. Hva hvis man får svangerskapspenger da? Noen som vet?
Ang det ned engangsstønad. Betyr det da at kun de som ikke får permisjonspenger får engangsstønad?
Går sykemelding ut over permisjons-penger?
Hvis jeg har forstått det riktig så har du rett på foreldrepenger da ja siden du er i jobb, men du kan også få engangsstønad. Men jeg tror vi må velge enten eller? Tror ikke vi kan få begge..