EngangsStønad .?.

OverLykkelig <3

*Knøtte i magen*
Desemberglede 2015
Noen som kan hjelpe meg å forstå? :)

Hva er kriteriene for og få engangsstønad? Får man det selv om man bor sammen med barnefar?:)

Du får det selv om du bor med barnefaren. Ligger på 35 000eller noe? Det er det du får om du ikke har opptjent nok til å få permisjonspenger. Står nok endel om det på nav.no

Jeg fikk det sist, det er 37000 et eller annet. Det er minste kravet du har rett på om du ikke har tjent nok

Går sykemelding ut over permisjons-penger?

Dette lurer jeg også på.

Jeg også har lurt veldig mye på dette! Men mener jeg har hørt/lest at det gjør det ikke

edit: og etter mer jeg leser meg opp på google, så gjør det ikke det. Da sykepenger regnes som lønnet arbeid :)

Sykepenger regnes som lønn hvis du er i arbeid:) så har du vert i arbeid 6 av di siste 10mnd før du søker så har du rett på foreldre penger.

Ok. Hva hvis man får svangerskapspenger da? Noen som vet?

Ang det ned engangsstønad. Betyr det da at kun de som ikke får permisjonspenger får engangsstønad?

Jeg leste på nav sine sider idag at det ikke er nok å ha jobbet 6 av 10 siste månedene, man måtte ha tjent over 85 000 kr i grunnlønn.. Jeg har en liten stilling på 12 timer pr uke på siden av studiet, og har da 83 000 kr i grunnlønn :( Får sikkert ikke foreldrepenger jeg da :\

Enn hvis man ikke har fast jobb? Forstår rett å slett ikke så mye av det som står på Nav sine sider jeg :p hehe..
Jeg jobber som vikar innenfor helsevesenet, men er utdannet så får faglønn. Jeg må jo ikke ta ut permisjon ettersom jeg ikke er i fast jobb, derfor har jeg vel heller ingen form for krav på permisjonspenger?! blir det da foreldrepenger jeg kan søke om? :)
Så om jeg tjener over 85 000,- iløpet av de sist 10mnd før barnet kommer, mister jeg da retten min på engangstønad?

Jeg leste på nav sine sider idag at det ikke er nok å ha jobbet 6 av 10 siste månedene, man måtte ha tjent over 85 000 kr i grunnlønn.. Jeg har en liten stilling på 12 timer pr uke på siden av studiet, og har da 83 000 kr i grunnlønn :( Får sikkert ikke foreldrepenger jeg da :\

For å få foreldrepenger må en ha tjent over halvparten av grunnlønn, stod det. Du er jo godt over halvparten som er 42500,- :)

Enn hvis man ikke har fast jobb? Forstår rett å slett ikke så mye av det som står på Nav sine sider jeg :p hehe..
Jeg jobber som vikar innenfor helsevesenet, men er utdannet så får faglønn. Jeg må jo ikke ta ut permisjon ettersom jeg ikke er i fast jobb, derfor har jeg vel heller ingen form for krav på permisjonspenger?! blir det da foreldrepenger jeg kan søke om? :)
Så om jeg tjener over 85 000,- iløpet av de sist 10mnd før barnet kommer, mister jeg da retten min på engangstønad?
Hvis jeg har forstått det riktig så har du rett på foreldrepenger da ja siden du er i jobb, men du kan også få engangsstønad. Men jeg tror vi må velge enten eller? Tror ikke vi kan få begge..

Ok. Hva hvis man får svangerskapspenger da? Noen som vet?

Ang det ned engangsstønad. Betyr det da at kun de som ikke får permisjonspenger får engangsstønad?
Kan ikke tenke meg til at det er noe anderledes. Altså at di regnes som lønn. En får ikke både permisjonspenger og engangsstønad, men en kan vel velge uansett. Men har man tjent seg opp til foreldrepenger vil jeg tro det lønner seg å ta di ut. Engangsstønaden utgjør jo bare hvis du er ute i 10mnd 3700 i mnd, å det er jo ikke akkurat mye:/

Hvis jeg har forstått det riktig så har du rett på foreldrepenger da ja siden du er i jobb, men du kan også få engangsstønad. Men jeg tror vi må velge enten eller? Tror ikke vi kan få begge..

Hvis du har hatt lønnet arbeid i 6 av 10 mnd før termin vil du få utbetalt månedlig foreldrepenger. Engangsstønad er kun for de som ikke har jobbet/inntekt. Man kan ikke velge.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp