Engangsstønad..

Meemee

Blir kjent med forumet
Hei, nå er det lenge siden jeg har vært her inne gitt..

Noen her som har søkt om engangsstønad før? Jeg gjorde det i forrige uke, ringte inn for og høre ang behandlingstid.. I vestfold var det seks uker.. Jeg lurte på om det tar seks uker før man får dem utbetalt eller er det noen som har fått det tidligere enn det behandlingstiden er ?

:-)
 
Dette lurer jeg også på :O Skal søke i denne uken, så jeg ringte NAV for å forhøre meg om hvordan dette fungerte. Men jeg fikk så dårlige og lite svar..
 


Augustglede skrev:
Dette lurer jeg også på :O Skal søke i denne uken, så jeg ringte NAV for å forhøre meg om hvordan dette fungerte. Men jeg fikk så dårlige og lite svar..



Ja, de er ikke akkurat så flinke til og gi noe svar eller informere om noe.. Menmen.. Håper bare ikke det tar seks uker.. Har så lyst til og få handlet inn alt til den lille :-)
 
jeg ringte ang foreldrepenger (bor i larvik) og da var det 6 uker behandlingstid, så etter vedtaket er greit, da kommer pengene. Så ville anta det var samme med engangsstønad, er vel samme avd som sitter på pengesekken :P
 


kristin1986 skrev:
jeg ringte ang foreldrepenger (bor i larvik) og da var det 6 uker behandlingstid, så etter vedtaket er greit, da kommer pengene. Så ville anta det var samme med engangsstønad, er vel samme avd som sitter på pengesekken :P


behandlingstiden varier etter hvilket fylke du bor i. Ringte å spurte om behandlingstid i dag, og fikk beskjed om at jeg måtte regne med 2 måneder saksbehandlingstid her i fylket.... Hurra for Nav! Men når saken er behandlet kommer pengene som regel ganske med en gang :)
 


Havfruen88 skrev:


kristin1986 skrev:
jeg ringte ang foreldrepenger (bor i larvik) og da var det 6 uker behandlingstid, så etter vedtaket er greit, da kommer pengene. Så ville anta det var samme med engangsstønad, er vel samme avd som sitter på pengesekken :P


behandlingstiden varier etter hvilket fylke du bor i. Ringte å spurte om behandlingstid i dag, og fikk beskjed om at jeg måtte regne med 2 måneder saksbehandlingstid her i fylket.... Hurra for Nav! Men når saken er behandlet kommer pengene som regel ganske med en gang :)

 Hmm jaja.. Kan bare ikke skjønne hvordan det kan ta så laaang tid ! Men da er det jo bare og smøre seg med tålmodighet :-) Leste på ett annet forum at noen hadde fått pengene samme uken som de sendte inn papirene.. Men de må jo hatt mega flax  ;-D Med min flaks kommer dem ikke før de må :-) hihi..

 


Meemee skrev:


Havfruen88 skrev:


kristin1986 skrev:
jeg ringte ang foreldrepenger (bor i larvik) og da var det 6 uker behandlingstid, så etter vedtaket er greit, da kommer pengene. Så ville anta det var samme med engangsstønad, er vel samme avd som sitter på pengesekken :P


behandlingstiden varier etter hvilket fylke du bor i. Ringte å spurte om behandlingstid i dag, og fikk beskjed om at jeg måtte regne med 2 måneder saksbehandlingstid her i fylket.... Hurra for Nav! Men når saken er behandlet kommer pengene som regel ganske med en gang :)

 Hmm jaja.. Kan bare ikke skjønne hvordan det kan ta så laaang tid ! Men da er det jo bare og smøre seg med tålmodighet :-) Leste på ett annet forum at noen hadde fått pengene samme uken som de sendte inn papirene.. Men de må jo hatt mega flax  ;-D Med min flaks kommer dem ikke før de må :-) hihi..


Er jo lov å håpe at det ikke tar så lang tid.. Nav gir vel bare opp generell saksbehandlingstid for å gradere seg mot å love for mye :P
 
Sør-Trøndelag opererer med 6 uker behandlingstid fikk jeg beskjed om i dag.
 
I dag var min ferdigbehandlet. Tok ikke en uke en gang! Fikk beskjed om at det gikk så fort siden jeg hadde alle papirene på plass med en gang. Så det lønner seg! :)

Satser på at dere andre får svar like fort! :D
 


Havfruen88 skrev:
I dag var min ferdigbehandlet. Tok ikke en uke en gang! Fikk beskjed om at det gikk så fort siden jeg hadde alle papirene på plass med en gang. Så det lønner seg! :)

Satser på at dere andre får svar like fort! :D



Jøss da var du heldig :-) Men har jeg forstått det riktig at det er slik at pengene blir utbetalt med en gang søknaden er ferdig behandlet ?
 


Meemee skrev:


Havfruen88 skrev:
I dag var min ferdigbehandlet. Tok ikke en uke en gang! Fikk beskjed om at det gikk så fort siden jeg hadde alle papirene på plass med en gang. Så det lønner seg! :)

Satser på at dere andre får svar like fort! :D



Jøss da var du heldig :-) Men har jeg forstått det riktig at det er slik at pengene blir utbetalt med en gang søknaden er ferdig behandlet ?

Ja, var det de sa til meg. De pengene kan man få utbetalt etter uke 26 ;)
 
Okey, men da håper jeg det går greit for meg også. Sendte det inn når legen hadde bekreftet uke 27 :-)
 
Okey, men da håper jeg det går greit for meg også. Sendte det inn når legen hadde bekreftet uke 27 :-)
 
Okey, men da håper jeg det går greit for meg også. Sendte det inn når legen hadde bekreftet uke 27 :-)
 
er bare selve søknadsskjemaet + dokumentasjon fra lege eller jordmor..altså 1 ark
 
Ja, jeg sendte inn helsekoretet mitt.. Men har lest at det muligens ikke er god nok bekreftelse.. Så jeg ringte inn til nav i går. Og dem sa det at de som behandler søknaden skal ringe meg opp igjen.. Meen de har jo sånn at dem ringer deg opp innen 2-3 virkedager etter dem har lagt inn beskjeden om at dem skal ringe deg.. Hehe.. Mye greier.. Håper dem ringer idag.. Fordi jeg har funnet en vogn jeg vill ha men det er bare en igjen og de bestiller ikke flere :-(
 
Jeg fikk beskjed fra nav at helsekortet for gravide var godkjent bekreftelse...
 
Hei jeg lurer på hvordan dette funger,

Jeg har AAP nå, kan jeg da søke Engangsstønad???

Hvis jeg ikke ønsker forelderepenger, grunnet jeg ønsker å ha forsatt AAP siden jeg går i behandling.
Jeg vil ikke da miste AAP jeg har i dag da??

håper på noen svar ;-)))

 
Tok 3 virkedager :D
 
Back
Topp