Engangsstønad

Dere som har fått engangsstønaden, hvor i landet bor dere?
 
østfold/sarpsborg bor jeg =)
 

Har man rett på dette selv om mannen jobber/ er lærling?

Hva mer enn bekreftelse fra jordmor og selvfølgelig søknaden skal sendes?:P

Merker jeg er veldig glad for at dette temaet ble tatt opp:):)

 

Har man rett på dette selv om far er i arbeid? Og hva mer enn søknaden og erklæring skal legges ved?

Til slutt; hva heter søknaden?:P

Merker jeg er veldig glad for at dette temaet kom opp nå:)

 
Permisjon ved engangsstønad er 3 uker før fødsel og 6 uker etter fødsel, så helt teoretisk skal nav ha oss ut i arbeid 1.5 mnd etter fødsel.. Far har heller ikke krav på permisjon utover de to ukene rett etter fødsel.

Må jo tro det er en spøk, men nav dama ble ganske spak når jeg konfronterte henne med det og fikk det bekreftet.
 


Snartmamma1 skrev:
Dere som har fått engangsstønaden, hvor i landet bor dere?



Signerer denne ! Også veldig nysgjerrig på hvor i landet dere som har fått bor.
Lurer på om det kan være stor forskjell fra kontor til kontor?

Jeg leverte min mandag før påske, å håper å krysser fingrene for at pengene skal komme denne uka, men vet aldri...
Da jeg leverte den finn jeg beskjed om at det tok 3uker-1mnd å behandle søknaden..? Flere som har fått høre det på kontoret, men at det likevell har gått ganske kjappt?
 
jeg ringte nett og hørte om min søknad.. de hadde fått den.. og hadde jeg ikke skrevet på at det haster blir den bare tatt etter tur liksom... men innen slutten av april skulle den komme...
 
Holder til på Gjøvik.

Leverte søknad dagen før påskeferien, fikk kronene inn på konto i dag. Så blir vel en to tre arbeidsdager. Ikke galt! :)
 


juliemirakel skrev:
jeg ringte nett og hørte om min søknad.. de hadde fått den.. og hadde jeg ikke skrevet på at det haster blir den bare tatt etter tur liksom... men innen slutten av april skulle den komme...


Når leverte du, og leverte du det på kontoret eller sente du det per.post? :)

Er litt nysgjerrig på hvor store forskjeller det kan være rundt om i landet...
Jeg leverte mandag 2.april, å ikke fått noe enda. Leverte direkte på kontoret.
 
jeg sendte de pr post.. og de hadde motatt den 30 mars. de startet med de nærmest oslo sa hun... jeg bor i hordaland... så er vel og vente noen dager til :/ men hun skulle si det hastet :) 
 
Okei :)
Jeg ringte NAV idag, å hun sa at de hadde mottatt søknaden min, men noe mer enn det kunne hun ikke si.. :/ eneste hun kunne låve var at jeg skulle få pengene innen 6 uker, for det var det det sto på behandlingstid.. !
 
Fikk mine penger idag :-) Leverte mandag før påske, å bor i Sør-Trøndelag.
Nå blir det endelig å handle inn til vår lille skatt ! <3 Hærlig :-)
 
De mottok min den 10. April, ringte inn 12 og da fikk jeg beskjed om at det var opptil 4 ukers behandlingstid. Men idag var pengene inne gitt :) Så tok 6 dager fra de mottok og til pengene var på konto selv om de sa det skulle ta lengre tid. :) 6 dager var innkludert helgen! 
 
heldige dere... .jeg har enda ikke fått :( sendte inn torsdag før påske.. 
 
Back
Topp