Engangsstønad??

Mammelin

Forelsket i forumet
Kanksje noen her inne kan hjelpe da folk rundt meg har forskjellige meninger. Jeg er samboer. Jeg har forstått det slik at enslige får engangsstønad. Men får vi som er samboere/gifte e.l noe?? Noen har ment her at førstegangsfødende får penger (noe jeg er). Andre mener vi ikke får noe i det hele tatt, mens andre igjen sier jeg får likt som enslige. Hva stemmer??????????

Engangsstønaden har ingenting med å være enslig eller ikke å gjøre. Har man ikke jobbet seg opp rett til foreldrepenger får man engangsstønaden. Jobber man og har jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd før permisjonen begynner og har tjent minst 35 000 kroner kan man få foreldrepenger basert på hva man har tjent.. Dette er "lønna" mens man har permisjon, får man engangsstønaden får man ingen penger månedlig om man velger å ha permisjon..M.a.o - jobber du får du ikke engangsstønad, jobber du ikke får du engangsstønad..

Hva om jeg ikke har jobbet før permisjonen?? Har jobb..men grunnet flere ting har jeg vert sykemeldt siden februar..og kommer nok ikke tilbake til jobb før permen.

Okei..men da jeg er jeg med :) Tusen takk folkens :)

Back
Topp