Engangsstønad og Arbeidsavklaringspenger.... ??????

aaselilln

Første møte med forumet
Hei jeg lurer på hvordan dette funger,

Jeg har AAP nå, kan jeg da søke Engangsstønad???

Hvis jeg ikke ønsker forelderepenger, grunnet jeg ønsker å ha forsatt AAP siden jeg går i behandling.
Jeg vil ikke da miste AAP jeg har i dag da??

håper på noen svar ;-)))
 
snakk med din kontakt person i nav er det beste rådet mitt..
 
tror nok du bare har rett på engangsstønad hvis du ikke har no annet av penger.så mye mulig du da heller må søke om foreldrepenger 
 
Du har rett på foreldrepenger når du mottar AAP... Og AAP vil bli satt på hold til permisjonen er over.. da kan du gjenoppta AAP. Lykke til :)
 
Når man går på AAP kan man velge om man vil ha foreldrepenger eller engangstønad, dette kunne iallefall jeg, å valgte derfor engangstønaden.

Fikk denne i begynnelsen av mai, å har fått AAP utbetalingen som vanlig etter dette.
Så svaret er ja, du kan søke engangstønad på AAP.
 
Det kan jo lønne seg med engangsstønad.. men kommer an på hvor mye man får i AAP.. for min del lønnet det seg å søke foreldrepenger  som er mer penger over lenger tid.. men jeg tror ikke du kan gå på AAP uten å være i en form for tiltak/studie/jobb... så hvis du skal gå hjemme med barn så må du på foreldrepenger om du skal følge loven .....
 
Jeg går på AAP og skal søke om foreldrepenger, syns det er likere og få noe hver mnd enn en engangs sum. Sist fikk jeg engangstødnaden og da sleit jeg etterpå.
 
Back
Topp